Sokan szkeptikusan fogadták a hírt, hogy amerikai csapat alakul, s 2010-ben be is mutatkozna a Formula–1-ben, de az USF1 kitalálói komolyan gondolják a projektet, és a drasztikus költségcsökkentési tervezetnek köszönhetően nem is tetszik olyan nehéznek a megvalósítása, mint mondjuk két évvel ezelőtt. Ha Max Mosley FIA-elnök tervei megvalósulnak, s valóban megoldható lesz egy versenyképes csapat működtetése 50 millió euróból, megmarad az idény közbeni teszttilalom, több istálló is beszállhat, s nem feltétlenül lesz szükséges az európai főhadiszállás.
Az USF1 központját sem az öreg kontinensre, hanem az Egyesült Államokba terveznék, Ken Anderson alapító már keresi a megfelelő helyet Észak-Karolinában, a NASCAR bölcsőjében.
„Charlotte ideális helyszín lenne, ezen a környéken nézelődünk – mondta Ken Anderson. – A Formula–1-ben alkalmazott technológia kilencven százaléka az Egyesült Államokból származik, nem leszünk rossz helyen. Jó lenne amerikai pilótákat alkalmazni, elsősorban azokat a tehetségeket fogjuk felkérni, akik jelenleg Európában versenyeznek. Vannak köztük jó képességű fiatalok, nem aggódom emiatt.”
Anderson a nyolcvanas években a Ligier és a rövid életű Onyx technikai igazgatójaként dolgozott, mielőtt az Egyesült Államokban talált munkát, és rendkívül sikeres tervező lett. A Ganassi és a Foyt Champ Car csapatainál eltöltött évek után ő tervezte a G-Force IRL-kasztnit, amely 1997-ben megnyerte az Indy 500-at. Jelenleg társtulajdonosa egy teljes autó tesztelésére alkalmas amerikai szélcsatornának, amelyet rendszeresen látogatnak meg NASCAR- és F1-es csapatok.
Anderson társa a projektben Peter Windsor, a Williams-istálló egykori csapatmenedzsere, aki jelenleg újságíróként dolgozik. Windsor a nyolcvanas évek közepén csatlakozott Frank Williams istállójához, 1986-ban ő is ott ült abban az autóban, amelyben Franciaországban a csapat-alapító közlekedési balesetben megbénult. Windsor egy ferraris kitérő után ismét a Williamsnél dolgozott, mielőtt teljesen elmerült volna a tévézésben és az újságírásban. Érdekes, hogy éppen azokban a napokban hozták nyilvánosságra az USF1 projektjét, amikor Windsor az F1 Racing magazinban arról írt, mennyire kiábrándult a Formula–1-ből az új autók kinézete miatt.
Persze ha beindul a csapat, és sikeres is lesz, Windsort ez fogja legkevésbé érdekelni.