Nézegetni kell egy kicsit

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.01.13. 00:53
Címkék
A Formula–1-es csapatok közül elsőként a 2008-as konstruktőr-világbajnok Ferrari mutatta be az idei autóját, amellyel Felipe Massa és az egyéni elsőségtől megfosztott Kimi Räikkönen verseng.

„Amint önök is látják, ez az autó nem a tavalyi továbbfejlesztett változata” – ezekkel a szavakkal kezdte Aldo Costa technikai igazgató a konstruktőr-világbajnoki cím megvédésére készülő Ferrari új autójának bemutatását. Az új szabályok miatt nulláról kellett kezdeni a kocsi tervezését, és nemcsak a korábbinál szélesebb első és keskenyebb hátsó légterelő vagy a slick gumik miatt, hanem a motor tetejére elhelyezett KERS, azaz energiaátalakító rendszer miatt is.

Eddig elsősorban a BMW mutogatta az új szabályok szerint elkészített autóját, de a bajorok hangsúlyozták, hogy ez még csak a kezdetleges tesztgépük, amelynek külseje elsőre némileg meghökkentő. A Ferrarinál már finomabbak a vonalak, szebben kidolgozottak a légterelők, és elmondhatjuk ezt a kocsi vázáról is. A KERS-szel sok gondja volt a csapatnak a teszteléseken, ezért még nem biztos, hogy az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon (március 29.) benne lesz az autókban. A nagy átalakulás miatt az eddigi elnevezési rendszerrel is szakított a Scuderia, amely nem F2009-nek, hanem F60-nak hívja az autóját. A szám beszédes, a Formula–1 1950-es elindulása óta a versenysorozatban szereplő Ferrari ugyanis arra utal, hogy 60. idénye lesz a száguldó cirkuszban. Az F60-ast Felipe Massa már ki is próbálta Mugellóban, a bemutató helyszínén (eredetileg a maranellói főhadiszálláson akarták megtartani a leleplezést és a próbafutást, de amíg a fioranói tesztpályán fagypont alatt volt a hőmérséklet, a 70 kilométerrel délebbre fekvő hely időjárása már alkalmas volt a néhány kör megtételére).

„Izgalmas volt először kipróbálni az új autót, de még nem mondhatok róla sokat. Meglepődtem, amikor megláttam, mert eredetileg hatalmas autóra számítottam, mint amilyenek a tíz évvel ezelőttiek voltak, erre egy kicsi, főleg a hátuljánál formás gépet kaptam. Tetszik, remélem, gyors is – mondta Massa, majd az esélyekről beszélt. – Az autó miatt nincsenek kétségeim, én pedig egyre jobb versenyzővé válok. Hat idény tapasztalatával a hátam mögött, főleg a tavaly történtek után erősnek érzem magam. Fő vetélytársunk a McLaren lesz, sőt a BMW is odaérhet, ha folytatja fejlődését, és persze a Renault-val is számolni kell. Mindenki nulláról indul, nehéz jósolni.”

A hatalmas első légterelő miatt a szakértők többsége logikusan arra a következtetésre jutott, hogy túlkormányozottak lesznek az autók. Ennek kifejezetten örülhet Kimi Räikkönen, aki sokat szenvedett címvédőként 2008-ban, de fekszik neki a túlkormányozottság. Stefano Domenicali csapatfőnök szerint az is javítja Räikkönen esélyeit, hogy az idén sokkal jobban befolyásolják a teljesítményt a pilóta képességei, mint eddig. A jövő hét végén Lappföldön egy Fiat Abarth Grande Puntóval raliversenyen is elinduló finn nem ment bele a részletekbe.

„Más ez az autó, mint a régiek. Nekem már tetszik, szeretném azt is látni, hogyan megy – mondta Räikkönen, aki szerint az új szabályok alaposan átrendezhetik az erőviszonyokat. – Akinek nem tetszik, azt javaslom, nézegesse egy darabig, aztán majd megszokja.”

Legfrissebb hírek

El: iraki származású svéd játékvezető a Fradi–Ludogorec meccsen

Európa-liga
15 perce

A legutóbbi négy BL-meccsen három vereség – menesztette vezetőedzőjét a CSM Bucuresti

Kézilabda
21 perce

Benne van a pakliban, hogy a BL-döntő párizsi hőse az idén már nem lép pályára

Francia labdarúgás
33 perce

Bárány Donát: Addig kell ütni a vasat, amíg meleg…

Labdarúgó NB I
40 perce

Váratlan edzőváltás Dorogon, Csizmadia Csaba lépett Nikházi Márk helyére

Labdarúgó NB II
59 perce

Szita Zoltán szerint nincs nagy titok a jól működő csapat mögött

Kézilabda
1 órája

Gasper Potocnik szeretné, ha csapata mindenkire veszélyes lenne

Kosárlabda
1 órája

Bajnokok Ligája: Párizsban szuperrangadót rendeznek

Bajnokok Ligája
2 órája
Ezek is érdekelhetik