„Rengeteg a hibázási lehetőség, s nekünk volt is egy bakink: a pálya közepe táján, ahol sokan eltévedtek, mi sem voltunk kivételek – mondta Szalay. – Nemigen volt esélyünk, egy lovas állt az úton, és mutatta, merre kell menni. Hát nem arra kellett. Körülbelül öt percünkbe került a kiruccanás, de szerencsére a GPS pittyegett, hogy közel vagyunk az egyik ellenőrző ponthoz, és árkon-bokron át odamentünk. A motorosokkal megint nem volt könnyű dolgunk, a szakasz végén vagy húszan feküdtek az út szélén, félelmetes volt őket kerülgetni.”
Szalay elégedett lehet az eredménnyel, a dolgát azonban megnehezíti, hogy a csapat versenykamionjának (amelyet Darázsi Zsolt vezet és amely az autós páros hátvédje) a második szakaszon is gondja volt. Az elsőről motorproblémákkal jött le a csapat, de egész éjszakás szereléssel valahogy elrajtolt, ám a szakaszon megint előjött ugyanaz a hiba. A baj csak az, hogy míg az első nap alig 166 kilométert kellett vontatni a táborig, most 600 kilométeres a közúti szakasz, amely után még neki kell állni szerelni. De nem adják fel, megpróbálják. A másik magyar kamionos egység Szaller Zoltán vezetésével teljesítette a távot, ráadásul a nagyon előkelő 20. helyen.
A kamionosokat ezen a napon már összefésülték az autósokkal (vagyis egymás mellé rakták az eredményüket, és aki gyors volt, besorolták az autók közé), éppen ezzel gyűlt meg a baja a harmadik magyar autósnak, Liszi Lászlónak.
„Életem legnehezebb szakaszán vagyok túl, pedig reggel még azt hittem, könnyű lesz – mondta Liszi. – A kamionok hatalmas pusztítást végeztek a puha homokos úton, szinte járhatatlanná tették. Mi háromszor ástunk, de akadtak nálunk rosszabb helyzetben lévők is, akik egyszerűen nem tudtak továbbmenni a finom, púderszerű homokban. Brutális volt.”
A nagymenők közül a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainzé a részsiker, aki ezzel az összetettben is átvette a vezetést. S még az is belefért, hogy eltévedt. Pedig nem szokása, neki van az egyik legprofibb navigátora az egész mezőnyben, de a kerítésekkel és kapukkal meggyűlt a bajuk. A Matador kissé lebontotta autója jobb elejét, de a kérdésre, mikor történt, csak legyintett. Nem is emlékszik, a sérülés pedig jelentéktelen. A vezető pozíció? Az meg pláne nem számít – hiszen még nagyon az elején tartunk.
Azért azt mindenképp fontos megemlíteni, hogy a Volkswagenek dominálnak, hiszen Sainz mögött csapattársa, Giniel de Villiers következik az összetettben.
A motorosoknál Marc Coma szinte minden előnyét elherdálta (pedig nem kevés volt, 22 perc), amikor a KTM-jéből dőlni kezdett az olaj. A pilóta közelében mindenki óvakodott attól, hogy rágyújtson, mert merő olaj volt a ruhája. Veszélyes párosítás, mint ahogy veszélyes maga Coma is. Bár csökkent az előnye, de még mindig vezet az összetettben, miközben nagyobb ellenfelei közül a vasárnap nyerő Frans Verhoeven egyelőre csak belekóstolt a győzelembe (ez volt az első diadala), Cyril Despres elesett, David Casteu pedig próbálja ledolgozni az első napon összeszedett hátrányát. Lesz rá ideje, a versenyből még 8009 kilométer hátravan.