Fúj a szél, sodorja a homokot.
Még nem beszélhetünk homokviharról, de ez már valami olyasmi – a különbség az afrikaihoz képest, hogy itt finom, púderszerű a por, beférkőzik mindenhová.
Ropog a foguk alatt, belélegzik, rátelepedik a torkukra, tüdejükre – a szakasz végén bármelyikük autentikusan elő tudna adni egy Charlie-nótát, már ha ismernék a magyar zenészt, és lenne hozzá erejük. Tiszta szilikózis.
A szélnek azonban legalább ők örülnek, elviszi a port, amelyet az előttük rajtolók kavarnak, még így is szinte végig vakon közlekednek – eszelős tempóban.
A homokról pedig annyit, van, akinek barátja, van, akinek ellensége. Azok biztosan nem szerették meg különösebben, akik elakadtak benne, hogy aztán órákig ásva, jóval a kamionos mezőny mögött érkezzenek meg a célba.
A magyarok közül Liszi László tartozott közéjük, a többiek megint a legjobbak között végeztek. Ezúttal Palik László és Darázsi Gábor mutatta meg, ki a legény a gáton – a páros a 17. helyen végzett a szakaszon, ez a legjobb részeredménye Dakarpályafutása során.
S hogy minek köszönhette sikerét? Elsősorban annak, hogy a toppilótákkal ellentétben nem tévedt el. A szakasz közepe táján szinte kivétel nélkül mindenki az utat keresgélte (még a szakaszt megnyerő kétszeres világbajnok Carlos Sainz is), Palikék azonban, Darázsi profizmusának köszönhetően valahogy kiverekedték magukat a kerítések rengetegéből.
„Szűz füves területekre küldött be Gabi, és bár hihetetlennek tűnt, hogy erre kell menni, azt mondogattam magamban: tudja, mit csinál, tudja, mit csinál. És tényleg tudta, kihozott onnan, ahol a többiek jelentős időhátrányba kerültek, kioldotta az ördöglakatot. Pedig ő sem láthatott többet a porban, mint én, s én utoljára a rajtoltató bírót láttam tisztán…” – mondta Palik, aki ezen a versenyen talán egy kicsit kevesebbet aggódik és többet kockáztat a szokásosnál – reméli, nem bánja meg.
A lényeg, hogy ő a 20. az öszszetettben, miközben a vasárnap 21. pozícióban célba érő Szalay Balázs megtartotta 15. helyét. A tizedik Dakarját teljesítő pilóta túl van a gyomorrontáson – a technikás pályán maximálisan tudott koncentrálni.