Január 15-én a Ferrari és a Toyota új autójának bemutatásával kezdetét veszi a 2009-es idényre való felkészülés idei fejezete. Az első – portugáliai – tesztnap 18., addig a Formula–1-es pilóták más elfoglaltsággal töltik idejüket. A többség fizikai edzéseket tart, mások csapatuk szimulátorain gyakorolnak, egyesek pedig még versenypályára is kimerészkednek.
Természetesen nem F1-es autóval – Robert Kubica például gokartozik, a BMW lengyel versenyzője az olasz Birel gyártóval kötött megállapodást, amelynek értelmében saját csapatot alapíthatott. Az istállója számára épített négykerekűeket ő maga tesztelte, és az idény során is felügyeli a gárda működését.
„Mindig is imádtam a gokartozást, élvezetes vezetni a kis gépeket, és ami az F1-től leginkább elüt, nincs annyi érdekharc – mondta Kubica, aki a 2008-as idény második felében sokat veszekedett a BMW vezetőivel, aminek az lett a vége, hogy új megállapodását csak a 2009-es idény végéig kötötte meg. – Szerettem volna kivenni a részem a gokartozásból, amely a legtöbb gyorsasági autóversenyző számára az első lépés a csúcs felé vezető úton.”
A tavalyi idényt Kubica mögött az ötödik helyen záró Fernando Alonsóról a spanyol sajtó azt írja, hogy bár biztos már a 2011-es ferraris szerződése, de ha úgy döntött volna, hogy már az idén Maranellóba költözik, átvehette volna Kimi Räikkönen helyét a Ferrarinál. Az As szerint Alonso csak a Renault-ra való tekintettel utasította vissza a világbajnok istálló idei szerződésajánlatát, és csak két év múlva hagyja el a francia együttest.
Alonso mellett az idén másik két világbajnok lesz ott a mezőnyben, Räikkönen és Lewis Hamilton révén 2001 óta először indul három vb-győztes. Nem sokon múlt, hogy a harmadik Felipe Massa legyen, a brazil a tavalyi idényzáró utolsó kanyarjaiban bukta el a trófeát Hamiltonnal szemben. A Bernie Ecclestone által erőltetett új éremrendszer alapján ő lett volna a világbajnok, de nem rágja magát ezen.
„Tetszik Ecclestone ötlete, érdekessé teheti a világbajnokságot – mondta Massa. – Azt viszont nem hiszem, hogy ebben a szisztémában más lett volna a vébé végeredménye, hiszen az első versenytől kezdve másképpen álltunk volna hozzá a futamokhoz, nem pedig a pontokra összpontosítunk.”
Ami Massa tragédiája volt, az emelte az egekbe Hamiltont, akiről sokak után Michael Schumacher is nyilatkozott.
„Két éve megnyert vébét veszített el, és most is közel került ehhez. Ami elsőre még jó sztori, az másodikra már sokatmondó statisztikai adat – mondta Schumi, aki már kétszeres világbajnokként 1997-ben és 1998-ban is az utolsó futamon bukta el a vb-t, mielőtt 2000ben világbajnok lett a Ferrarival. – Ha tavaly is nagy fórból, az utolsó futamon bukva veszti el a vébét, az súlyos lélektani hatással lett volna rá. Arra gondolhatott volna, el van átkozva, és hosszú távra begörcsöl.”
Schumacher tulajdonképpen diplomatikusan fogalmazta meg azt, amit Luca di Montezelomo Ferrari-elnök mondott korábban: „Ha Hamilton nem előzi meg Timo Glockot, a téli szünetet egy klinika pszichiátriai osztályán tölti el.”