A futballszurkolók arculcsapá sa volt az illetékesek részéről, hogy a tavaszi szezonban a villanyvilágítást kiépíteni nem tudó Tatabánya a Szőnyi úti stadionba kényszerült, hiszen az egykori BVSC-pályához képest a Colosseum is ultramodern építménynek számít. A drukker komfortérzete viszont sok mindent kibír, néhány százan mindig akadtak, akik a gazból előmászó bogarat unott arccal odébb pöckölve a korhadt fapadokon nézték a mérkőzést.
A jövő más lesz?
Nos, ha a Szőnyi útra csapat híján nem is ígérhetünk plazmatévés öltözőket és földbe süllyesztett játékoskijárót, az elmúlt hetek hírei alapján úgy tűnik, hogy összességében némi remény van az előrelépésre.
A legfontosabb kérdés ugyebár a nemzeti aréna. Az évtizede bombatölcsérre emlékeztető, azóta is csak félig megnyitott Puskás Ferenc Stadiont állami pénzből újítanák fel, miközben az MLSZ máshova (netán a Fehér út mellé) húzna fel egy korszerű, majdhogynem üzletközpontnak számító 32 ezres létesítményt. Igaz, nagy kérdés, a kihasználtság szempontjából kell-e Budapestnek két, viszonylag tágas stadion, de alighanem igen a válasz a kérdésre, ha már saját ötletéből sem a kormányzat, sem a futballszövetség nem enged.
Egyszerűbb a helyzet az Üllői úton: az angol fontoknak hála ott csakis egy akarat lehet mostanság, és öt éven belül kényelmes, modern létesítményt kapnak a szurkolók. Igaz, az UEFA kérése miatt kilencven fokkal el kell forgatni a pályát, de ez csak annyiból érdekes, hogy a felüljárón lefelé suhanva nemcsak az oldalvonal mellett integető partjelzőt láthatjuk, hanem egy gólt is elcsíphetünk.
Állami szerepvállalás, MLSZterv és tulajdonosi befektetés után jöjjön az önkormányzat.
Merthogy a miskolci városvezetőség arról döntött, hogy 800 millió forintos vállalásával 2009-ben folytatódna a stadion felújítása. Hogy ez pontosan mit jelent? Nem keveset. A szurkolók várhatják a meglévő állóhelyi szektorok teljes rekonstrukcióját, a klubház két oldala melletti területen egy-egy új lelátórész építését, a teljes stadion székekkel való felszerelését (körülbelül 10–12 000 ülőhely), a klubházzal szemben lévő öt szektor befedését és sok egyéb mellett gépkocsiparkoló építését.
Azaz kis túlzással új stadion épülne Diósgyőrben.
A 800 millió forintos önkormányzati forrás egy részét a gödör néven ismert, a diósgyőri sportingatlan területén lévő salakos pálya eladásából befolyó összegből fordítanák a rekonstrukcióra, összességében 246 millió forintot. Ugyanakkor az önkormányzat 2009. évi költségvetésének terhére 150 millió forintot, a 2010-es büdzséből pedig 404 millió forintot szánnak az újjáépítésre. Ha mindez megvalósul, igazán szépen ünnepelhetik a DVTK vezetői, játékosai, szurkolói két év múlva a klub megalapításának századik évfordulóját.
Az ország másik végében, Szombathelyen még nem ilyen idilli a helyzet. Ami viszont figyelmet érdemel: ott maguk a szurkolók szervezkednek, s kezdtek aláírásgyűjtésbe, hogy megmentsék, illetve idővel modernizálják a stadiont. A drukkerek nevében a Haladás korábbi kiváló válogatott labdarúgója, a ma már nyugdíjas Halmosi Zoltán adta át azt a >>>