Tilos lesz a tankolás?

SZŰCS ANDRÁSSZŰCS ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2008.10.14. 23:33
Címkék
A jövőre életbe lépő szabálymódosításokon kívül elképzelhető összes változtatás terítékre kerül a héten a csapatvezetők értekezletsorozatán. Felvetődött a tankolás megszüntetése és a versenytávok csökkentése is. A másik fő sajtótéma ismét Fernando Alonso jövője.

Mintha nem lenne enélkül is elég izgalmas a világbajnokság – ezúttal csak egy hét választja el az előző futamot a másik kezdetétől, a Japán és a Kínai Nagydíj között csak annyi a szabadidő, hogy a csapatok átpakolhassanak az új helyszínre, és máris a lovak közé csapnak. Aztán már egy víkend marad, és vége az idénynek. Éppen ezért Ázsiában a csapatvezetők értekezletsorozatot tartanak, amelyen egy sor módosításjavaslatot vitatnak meg.

A Formula–1-es csapatok szövetsége, a FOTA munkacsoportjában felvetődött például a tankolás megszüntetése is. Ennek oka az idén a boxutcában látott problémák sora. Az egyik legveszélyesebb incidens az volt, amikor Szingapúrban Felipe Massa elvitte a fél benzinkutat, mert a nyalókás ember „utóda”, a fényjelzés kezelője túl korán adott neki zöld utat. Az esetleges tankolástiltás következménye lenne, hogy meg kellene növelni az autók tankméretét, emiatt pedig át kellene rajzolni az összes tervet. A terhek csökkentése érdekében született a másik ötlet, a versenytáv csökkentése.

A szabályok amúgy is alapvető változásokon mennek keresztül, jövőre ugyanis azt a sok kis légterelőelemet, amely most segít az autó haladásában, kanyarvételében, tapadásában, nem lehet alkalmazni, és a hátsó légterelő is sokkal keskenyebb lesz. Ezt a Williams már tesztelte is, az egyelőre furának ható fotó be is járta a világot. Jön továbbá a mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS, amelyet szintén próbálgatott már sok csapat, kevesebb sikerrel. Egy BMW-szerelőt megrázott az áram, a Red Bull gyárában meg kisebb tűzvész volt a rendszer első próbájakor. Az újdonsággal egyelőre a Ferrari sincs barátságban.

„Nem tagadhatom, le vagyunk maradva. Örülnék neki, ha a mi rendszerünk már tesztelés alatt lenne. A vébéküzdelem miatt az F2008-asba fektettük minden energiánkat, de figyelnünk kellene a következő idényre is. Sok mindent kell megcsinálnunk rövid idő alatt. A január közepére tervezett kollektív tesztet nem hagyhatjuk ki, legkésőbb akkor ki kell próbálnunk a KERS-t” – mondta Aldo Costa technikai igazgató. A Ferrari motorja mellett egyéb eszközeit is használó Force India emiatt új KERSbeszállítót keres.

A technikai kérdések mellett a versenyhétvége reformja is műsoron lesz, és a teszttilalom kiterjesztése is lehetséges.

„Van néhány igen jó ötlet a versenyformákra és a tesztekre vonatkozóan. Remélem, egyezségre tudunk majd jutni abban, hogyan változtatjuk meg a versenyhétvégét. De óvatosnak kell lennünk, hogy a Formula–1-ben fontos egyszerűségből megőrizzünk valamicskét. Meg kell néznünk a péntekeket, hogy kis versenyszellemet vigyünk abba a napba és több látványosságot. A szombatokat, vasárnapokat is áttekintjük, hogy kitaláljuk, miképpen lehetne kevésbé kiszámíthatóvá tenni őket. Bár a legutóbbi verseny alapján a jelen sem túl kiszámítható…” – mosolygott Martin Whitmarsh, a csoportgyűléseken elnöklő McLaren-vezérigazgató.

Legfrissebb hírek

Nem hibáztak az esélyesek, Alcaraz és Sinner játssza a döntőt a római mestertornán

Tenisz
10 perce

Döntetlen Újpesten: a Nyíregyháza bennmaradt az NB I-ben!

Labdarúgó NB I
33 perce

Legyőzte az El-döntőst az Aston Villa, újabb lépést tett a BL-indulás felé

Angol labdarúgás
35 perce

Slot szerint a Liverpoolnak a motiváció megőrzése a legnagyobb kihívás

Angol labdarúgás
48 perce

Az Újpest legyőzésével kiharcolta a hazai pálya előnyét a döntőben a Veszprém a futsal NB I-ben

Labdarúgó NB I
1 órája

Huijsen állítólag már orvosin van a Real Madridnál, a fizetését is tudni véli a spanyol sajtó

Spanyol labdarúgás
1 órája

Ketten is áttörték a 90 méteres álomhatárt gerelyben

Atlétika
1 órája

„Ha Colapinto ezeket megteszi, akkor örökké vezethet” – Briatore saját magának mondott ellent

F1
2 órája
Ezek is érdekelhetik