egy kicsit – mondta Lewis Hamil ton. – Az autó továbbra is jól kezelhető, a délután kipróbált új elemmel pedig még a korábbi állapotot is tökéletesíteni tudtuk.” „Nehéz részleteiben beszélni az új légterelőről, de azt elmondhatom, hogy könnyebben lehet irányítani a kocsit – mondta Räikkönen. – Nem rossz a helyzet, de úgy érzem, a McLaren még mindig gyorsabb nálunk, még úgy is, hogy nem tudjuk, mennyi benzint használtak a pilótái. Van min javítanunk, alaposan fel kell készülnünk az időmérőre.”
A ferrarisok a szombat délutáni kvalifikációt nem veszik félvállról, a mezőny ugyanis rendkívül sűrű, az első kilenc egy másodpercen belül volt, ráadásul a délutánt Nelsinho Piquet a második, Fernando Alonso a negyedik helyen zárta a Renault-val. A Német Nagydíjon megszerzett második helye után az újonc brazil sokáig bizonytalan volt, szinte teljesen váratlanul futott fantasztikus kört.
Versenymérnöke szerint jót tett neki a hockenheimi eredménye, felszabadultabbá vált, ami elsősorban az időmérő edzésen mutatkozhat meg, összerakhat néhány pazar kört, amelyekkel nemcsak az első etapból való továbbjutást célozhatja meg, hanem akár az első három sor valamelyikét is.
Ebbe azért a BMW és a Toyota pilótáinak is lesz beleszólása. Nick Heidfeld és mérnökei a délutáni edzés végére ráéreztek valamire, a német lehúzott néhány fantasztikus kört egymás után. A toyotások elsősorban délelőtt remekeltek, Timo Glock megtáltosodott két héttel ezelőtti balesetét követően, a renault-sokkal ellentétben hoszszú távon is versenyképes köröket futott, ami mindenképen biztató számára a futam előtt – csak hát az időmérőn is meg kellene vernie Alonsóékat, különben mögéjük ragadhat a futam alatt.
A nap vesztese egyértelműen Sebastian Vettel volt, a Toro Rosso fiatal németje délelőtt négy, délután öt kört tudott megtenni, mielőtt autója a pálya boxutcától legtávolabbi pontján lerobbant. A folytatás ennél csak jobb lehet…