Dúl a fejlesztési háború: a Ferrari és a McLaren mérnökei gőzerővel dolgoznak azon, hogy valamilyen módon gyorsabbá tegyék autójukat a másikénál. Pénteken a maranellóiak és a wokingiak is bevetettek egy-egy eszközt, amellyel versenygépeiket még sebesebbé tehetik. A Ferrarikon a motortér fedelére szerelt függőleges lemez, a „cápauszony”, a Mercedeseken az autó orrára épített két légterelő, az „agancs” jelentett újdonságot a Német Nagydíjhoz képest.
Érdekes, hogy mindkét megoldást az év eleje óta láthattuk más autókon, de a legjobbak csak most jutottak el odáig, hogy megfelelően alkalmazzák, eddig kutatták, valóban érdemes-e foglalkozni velük. A „cápauszony” Adrian Newey, a Red Bull főtervezőjének találmánya, csapata újítását korábban átvette a Renault, a Toro Rosso – ami természetes, hiszen ugyanazt a kasztnit használja, mint a Red Bull –, a Force India, a Honda, a Hungaroringen már a Ferrari és a szombati edzésen a Toyota is. Az „agancsokat” a Honda fejlesztette ki, a tavalyi sikertelen próbálkozás után az idén rendszeresen használja, akárcsak a BMW, amely a téli tesztelések sikerei után hagyta fenn négykerekűin.
A „cápauszonyt” a McLaren is tesztelte már, de élesben még nem próbálta ki. Az orra szerelt légterelő – amely egyes mérnökök szerint ugyanazt a funkciót látja el, mint az áthidaló elem – ugyanakkor megjelent az autóin. Hogy a Ferrari vagy a McLaren „koppintása” jön-e be jobban, arról ez a hétvége dönt. Mindenesetre arra mérget vehetünk, hogy a fejlesztési háború itt még nem áll meg, és ebben az évben még látunk a McLarenMercedeseken is „cápauszonyt” és a Ferrarin is „agancsot”.