Vendéglátásból jeles.
Ugyan már a felmosásnál tartottak pénteken késő este, amikor a Toyota sajtótúrája a garázsba ért, de az alkalmazottak így is mosolygósan tűrték, amikor az újságírók keresztülsétáltak a boxon. Akárcsak a szombat délutáni időmérőn főszerepet játszó Timo Glock, aki a látogatás elején a fejébe húzott baseballsapkával egyszer csak kilépett a motorhome mélyéből, és az ablaküvegnek támaszkodva csevegett a jelenlévőkkel.
„A legnagyobb különbség a Formula–3, a GP2 és a Formula–1 között a gumi, az F1-ben hatalmas teljesítménykülönbséget jelenthet az abroncs – kezdte a német. – Még mindig figyelemmel követem a GP2-t, minden egyes futamot, mert nagyon jó versenyek vannak ott. Hogy Jarnóval jóban vagyunk-e? Nem sokat vagyunk együtt a munkaidőn kívül, úgyhogy igen” – vigyorgott Glock.
Utána az idegenvezető vette át a stafétát, aki ezer más mellett azt is elmondta, hogy egy Formula–1-es autó három és fél ezer elemből áll, így a csapat három és fél ezer alkatrésszel tömi meg kamionjait, hogy azonnal helyettesíteni tudja az éppen elromló darabot. Ha pedig valamely szerelő kivesz egy tízcentis műanyag csövet a fiókból, azt azonnal bevezetik a számítógépes rendszerbe, és a központban máris gyártják, vagy megrendelik az utánpótlást a beszállítótól..
„Az emberek nem is hinnék, micsoda munka egy F1-es autót vezetni – ezt már Riccardo Ceccarelli, a csapatorvos mondta. – A tévében csak annyit látni, hogy a kocsi halad, és egy bukósisak van a kormány mögött. De az, hogy minden kanyarban olyan a pilótának, mintha huszonöt kilót löknének a nyakának, vagy minden fékezésnél úgy érzi, mintha egy polcnyi könyvet raknának a mellkasára, az embereknek eszükbe sem jut. Ehhez edzeni kell, nemcsak fizikailag, hanem mentálisan is. Ahhoz hasonló feladatokat csinálunk például, mint amilyen a Csodák palotájában van, ahol egymás után gyúlnak ki a fények, és gyorsan reagálva meg kell őket érinteni – mondjuk negyven percen át. És akkor a futásról, izomerősítésről és állóképességet javító gyakorlatokról még nem is szóltunk.”
Az olimpia közeledtével persze felvetődött a kérdés, hogy az F1-ben van-e dopping, főleg mert a vacsorára benéző Jarno Trulli is egy furcsa folyadékot tartalmazó ásványvizes palackkal a kezében ült asztalhoz, nem evett semmit. „Már túl vagyok rajta” – mondta, de amúgy sem volt beszédes kedvében, főleg amikor kérdésre válaszolva közölte: fogalma sincs, milyen lesz az új valenciai pálya vagy a szingapúri esti futam, mert a csapatnak nincs szimulátora, amellyel felkészülhetne…
„Az F1-ben nincs dopping – közölte Ceccarelli. – Nincs értelme.
Bizonyos szintű izommunkánál többre ugyanis nincs szükség, így csak az agy felpörgetése jöhetne szóba, de az amfetamin mellékhatása lehet kézremegés is, az meg itt nem kifizetődő, ugye.”