a negyedik Robert Kubicát és a hatodik Kimi Räikkönent is hátráltathatja a poros pálya. A legérdekesebb Räikkönen helyzete, a finn dobogós esélyeit minimálisra csökkentheti, ha az első kanyarba, mondjuk, Timo Glock Toyotája vagy Alonso Renault-ja mögött fordul be. Mivel a Hungaroringen nehéz előzni, nagyon távol kerülhet az élen haladó hármastól, ami azért sem lenne szerencsés, mert a futamot is hétpontos hátránnyal kezdi meg. Massa talán ezért is tűnt kifejezetten nyugodtnak, tavaly neki volt balszerencséje, Räikkönen lett a második, de ezúttal fordítva alakulhat a versenyük. A nap hőse Glock volt, a Toyota német pilótája nemcsak csapattársát, az edzésmenő Jarno Trullit előzte meg, hanem a vbcímvédőt is. Ezzel ő lett a legjobb német.
Honfitársai közül némi meglepetésre Nick Heidfeld van a legnagyobb bajban, a BMW pilótája az első időmérő szakaszból sem tudott továbbjutni, azaz folytatódik harmatgyenge szereplése a kvalifikációs tréningeken. Ezzel elveszítette az esélyt, hogy egymás után harmadszor is a dobogóra álljon. Az általában nyugodt németet feldühítette Sébastien Bourdais, aki Toro Rossójával feltartotta az utolsó kanyarban, de a Hungaroringen erre számítani kell. Heidfeld mindenesetre az autójából kiszállva úgy robogott át a garázs és a motorhome közötti utcán, hogy közben a brit és a német tévéseket is fellökte, pedig velük ilyenkor szokás szót váltani…
Heidfeld azt is nehezen döntötte el, melyik abroncs a jó, és ezzel a mezőnyben sokan így voltak. Az élcsoport tagjai a szuperlágy ellenében a lágy mellett döntöttek, és ez hozta meg a (rész)sikert számukra.
Vasárnap azonban a szuperlágyat is használni kell, érdekes lesz a csapatok taktikája, de az eddigi tapasztalatok alapján nem lesz döntő a verseny végkimenetele szempontjából, ki mikor teszi fel a lágyabbik keveréket. A Bridgestone ígéri, hogy jövőre olyan abroncsokat szállít már egy-egy futamra, amelyek között jóval nagyobb lesz a teljesítménybeli különbség, és akkor valóban izgalmasabbá válhatnak a viadalok.
Hogy izgalmas lesz-e a vasárnapi futam, az nagyban Hamilton szerencséjén múlik, a papírforma alapján a brit sima győzelme várható. Az biztos, hogy a lelátón sokan helyet foglalnak, a szombati hatvanezres nézősereg legalább megkétszereződik a verseny napjára, amelyen ugyanolyan szikrázó napsütésre lehet számítani, mint az időmérő napján.