Vasárnap éjszaka Indianapo lisban rendezik meg az év egyik legnagyobb autóversenyét, az Indy 500-at. A nagy tradíciójú viadal az elmúlt években megérezte az észak-amerikai nyitott karosszériás sorozatok zuhanórepülését, de a szervezők azt várják, hogy a Champ Car-sorozat IndyCarba való beolvasztása, azaz az újraegyesülés után sikerül visszaszerezni a kategória a NASCAR által földbe tiport tekintélyét. (Ugyanezen dolgozik a verseny legutóbbi két győztese, az amerikai Sam Hornish Jr. és a skót Dario Franchitti is, ők az idén a NASCAR királykategóriájában versenyeznek.)
A csapatok és a pilóták már három hete csak az Indy 500-ra készülnek, május 3. óta szinte mindennap gyakoroltak a Brickyardon. A viadal pontosan felépített edzéssorozatának részeként május 10-én alakult ki az első 11 rajtsorrendje (az első sorból az új-zélandi Scott Dixon, a brit Dan Wheldon és az ausztrál Ryan Briscoe indul), a további 22 rajthelyről május 17-én döntöttek (az egykori F1-es pilóták közül a brit Justin Wilson a 16., a brazil Enrique Bernoldi pedig a 29. rajthelyet szerezte meg), de még 18-án is volt esély az utolsók kiszorítására, az úgynevezett Bump Dayen az amerikai AJ Foyt VI leszorította a rajtrácsról honfitársát, Roger Yasukawát. Max Papis, aki 1995-ben fél idényt töltött az F1-es Footwork-istállónál, nem tudta kvalifikálni magát a viadalra.
A verseny három nagy kérdése közül az egyik, hogy amerikai pilóta nyer-e, ami sokat használna az IndyCar-sorozat tengerentúli megítélésének, főleg azóta, hogy kisebbségben vannak a hazai pilóták. A második kérdés az elsőhöz csatlakozik: képes-e Danica Patrick ismételni, azaz Japánban aratott győzelme után fel tud-e állni újra a dobogó legfelső fokára, amivel történelmet írna Indianapolisban, és amire már nem csak az Egyesült Államokban figyelnének fel. A harmadik: miképpen tudnak versenyre kelni a Champ Carból a tavasszal átváltók a korábban is az IRL-ben szereplő csapatokkal. Oválpályán eddig nem sok sót ettek meg, de Graham Rahal legutóbbi edzéseken mutatott teljesítménye bizakodásra ad okot.
Hosszú idő kell ahhoz, hogy az IndyCar olyan fényben tündököljön, mint a kilencvenes években, a remek Indy 500 nagy lépés lehet a jó irányba, talán még akkor is, ha nem Patrick nyer.







