lyén álló Mika Häkkinent. A di adalok tekintetében még hárommal elmarad kétszeres világbajnok honfitársától, de valószínűleg még az idén meglesz az előzés, s arra is jó esély van, hogy vb-címek számában egyenlít a Ferrari Jégembere.
A Spanyol Nagydíjon újabb bizonyítékát láthattuk annak, hogy szükség van a 2009-es szabályváltoztatásokra. A versenyzőknek nem sok esélyük volt az előzésre, hiszen hiába haladtak a náluk lassúbb autó mögött, ha megközelítették volna őket, elveszítik tapadásukat, amivel a gumikat is hamarabb tönkretették volna. Így inkább beálltak egy másfél-két és fél másodperces különbségre, és „szabad levegőn” autóztak, nem a másik által létrehozott örvényben. Az előzési kísérleteket lehetetlen helyzetből láthattuk, amelyeknek ütközés lett a vége. Nick Heidfeld tisztán tudott előzni, de a mezőny egyik legjobb autójának számító BMW-vel is csak úgy tudott elmenni a Force India-Ferrarit kormányzó Giancarlo Fisichella mellett, hogy az olasz előtte hibázott. S ez nem Monte-Carlo, hanem Barcelona.
Remélhetőleg valóban használnak majd a 2009-es szabályok.