Talmácsi Gábor a világbajnok nak járó egyes rajtszámmal vág neki a gyorsaságimotoros-elitsorozatnak – méghozzá abban a tudatban, hogy mindenki az ő trónjára pályázik. Ám nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a nyolcadliteres kategória címvédője kicsit is nyugtalan emiatt. Egy korábban adott interjújában elmondta: „Remélem, lesz olyan ellenfelem, aki egy-egy futamon le tud győzni – ezt kívánom mindenkinek, mert így lesz izgalmas a küzdelem.”
Talmácsi a nyolcadik idényét kezdi a világbajnokságon, de most először fordul elő vele, hogy nem váltott csapatot. Az idén is az Aspar-alakulatnak szavazott bizalmat, amellyel tavaly nemcsak az egyéni, hanem a csapat-világbajnoki címet is megszerezte. A korábbi háromszoros világbajnok Jorge „Aspar” Martínez által vezetett alakulat az idén is a legjobbak között van – ezért is mondják sokan, hogy megint belháború várható. Talmának ezúttal Sergio Gadeával kell majd megvívnia a győzelmekért, mivel tavalyi riválisa, Hector Faubel egy kategóriával feljebb lépett. A tavalyi ellenfelek közül egyébként jó néhányan követték példáját, s jöttek a fiatalok, aminek következtében 19 év és 32 hét az átlagéletkor a 125 köbcentis kategóriában. Ezután egyértelmű, hogy a 27. életévét az idén betöltő Talmácsi az egyik legtapasztaltabb versenyző – már csak ezért is (és persze azért, mert rettenetesen gyors) tartják őt az egyik legfőbb esélyesnek. S hogy esetleg ki lehet az, aki elcsíp előle pontokat? A fent említett Gadeán kívül a tesztek alapján Mike di Meglio, Kojama Tomojosi, Bradley Smith és Simone Corsi.
Bár egyelőre korai erről beszélni, ha megvédi címét, Talmácsi Gábor 12 év után az első lesz, aki duplázni tud a kategóriában. Legutóbb Aoki Harucsikának sikerült – a japán egy Honda nyergében duplázott 1995-ben és 1996-ban.
„Tisztelem az ellenfeleket – ezért tudom legyőzni őket –, de nem félek tőlük, mert nem szabad félni az ismeretlentől. Bízom magamban, és ha egy picivel jobban megyek, mint tavaly, az elég lehet az újabb sikerekhez” – nyilatkozta néhány héttel a vb-rajt előtt Talmácsi…
Nos, a hét végén új motorral (2008-as Aprilia RSA), új ellenfelekkel szemben és számára vadonatúj körülmények között (villanyfénynél) megteheti az első lépést végső célja felé. Katart amúgy kedveli, hiszen 2005-ben nyert itt (az emlékezetes versenyen, amelynek a végén megelőzte Mika Kalliót), tavaly pedig pályacsúcsot elérve és kiharcolva a pole pozíciót másodikként végzett.
Az éjszakai versennyel kapcsolatban természetesen időről időre új kérdések vetődnek fel. A megfelelő világítás immár nem okoz gondot (hetven focipályát – vagy éppen egy autópályát Katartól Moszkváig – világíthatnának meg azzal a fényerővel, amely a losaili aszfaltcsíkon szinte nappali világosságot biztosít), az eső azonban átrendezheti a sorokat. A versenyigazgató a szokásos csütörtöki eligazításon bejelentette: ha esik, akkor lerövidítik vagy pedig törlik a futamot – mindenképpen a pilóták biztonságát tartják majd szem előtt.