Ez ugyanaz a Dakar

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.02.13. 13:45
Címkék
A Dakar-rali mezőnye januárban Argentínában és Chilében száguld. Ez immár tény, mint ahogy az is, hogy az össztáv 9000, ebből a szelektív szakaszok hossza 6000 kilométer. A részletekről Frédéric Lequient, a viadal egyik versenyigazgatóját kérdeztük.

Mikor és miért döntöttek úgy, hogy Dél-Amerikába viszik a Dakar-mezőnyt? Mikor és miért döntöttek úgy, hogy Dél-Amerikába viszik a Dakar-mezőnyt?

Két éve fontolgatjuk, hogy kellene ott rendeznünk versenyt. A Dakar-rali januári törlését követően több lehetőségünk volt, és végül azért döntöttünk az Argentína–Chile útvonal mellett, mert az ottani kormány nagyon elkötelezett az esemény iránt. Kedvesen fogadtak minket, és ami a legfontosabb, a táj nagyon hasonlít Afrikához. Sivatag, dűnék – a legnagyobbak a világon –, vad táj, amely nagyszerű kihívást jelent az indulóknak. Ezek együtt nyújtják a klasszikus Dakar-érzést.

Nehéz döntés volt?

Nagyon nehéz, hiszen harminc év alatt rendkívül szoros kötődés alakult ki Afrikával – még egy évre is nehéz elhagyni… De nem volt más választásunk, nem kockáztathatjuk egyetlen ember életét sem.

Ezek szerint hisz benne, hogy visszatérnek?

Igen, hiszek. Nem tudom, mikor, mert a politikai helyzet most nem túl sok esélyt ad rá, de ez gyorsan megváltozhat.

Mennyivel lesz drágább a versenyzőknek, hogy jóval messzebb kell menniük?

Semennyivel. A járművek szállítása benne lesz a nevezési díjban, ezt a 2008-ra nevezőknek az idei áron kínáljuk. Érdekesség, hogy a versenyüzemanyagon is sokat spórolnak – míg Afrikában körülbelül 15 ezer euróba került indulónként a szállítás és maga az üzemanyag, addig Dél-Amerikában körülbelül három-négyezer euróból kijönnek a versenyzők.

Nehéz verseny lesz?

A név kötelez – a Dakarnak nehéznek kell lennie. Dűnék, tengerpart, kiszáradt folyómedrek. Kuriózum, hogy itt mindenki a nulláról indul, még az sem ismeri az útvonalat, aki esetleg volt itt Vk-futamon, mivel mi teljesen másfelé megyünk.

A verseny nevét megtartották. Gondolja, hogy a Dakar-legenda tovább él?

Biztos vagyok benne. Ez ugyanaz a verseny, csak más helyszínen – kéthetes és rendkívül nehéz, embert próbáló.

Mi lesz így az esetleges 2010-es budapesti rajttal?

– Erre a kérdésre egyelőre túl korai lenne válaszolni.

És a Közép-Európa-rali? Mondana róla néhány szót?

Gyorsan kellett cselekednünk, és a magyar kormány partner volt ebben. Kárpótolni akartuk a versenyzőinket egy jó viadallal, amely a médiaérdeklődés középpontjában van. A pályabejárás jelenleg is tart Magyarországon, amelyről a sportigazgató, David Casterra elmondta: a versenyzők nagyon fogják élvezni a viadalt. A magyar és a romániai pályák teljesen különbözőek, de éppen ez adja meg az indulóknak a tökéletesség érzését.

Legfrissebb hírek

Hornyák Zsolt: Túl szép lett volna, ha megint a végén fordítunk

Labdarúgó NB I
39 perce

Heti program: BL- és Kl-selejtező, NB I és Premier League-rajt!

Minden más foci
39 perce

Tadej Pogacar már a visszavonuláson gondolkodik

Kerékpár
1 órája

Bognár György az Újpest elleni győzelem után: jó döntés volt betenni a fiatalokat

Labdarúgó NB I
1 órája

Darts: két ezüstérmet szerzett Tekauer Gréta a romániai WDF-versenyhétvégén

Egyéb egyéni
1 órája

Hétfői sportműsor: Vasas–Békéscsaba az NB II-ben, sorsolás a kézis klub-vb-n

Minden más foci
8 órája

Szoboszlaival és Kerkezzel a kezdőben kapott ki a Liverpool; Michael Apelgren: Az alapszakasz elveszítése miatt nem lettünk bajnokok

E-újság
8 órája

Apró örömök – Mohai Dominik jegyzete

Angol labdarúgás
9 órája
Ezek is érdekelhetik