Készen áll a diadalra

Vágólapra másolva!
2008.02.10. 23:10
Címkék
Mikko Hirvonen kisgyerekkora óta arra készül, hogy egyszer ralivilágbajnok lesz. Már négyöt évesen, édesapja térdén lovagolva csak az autóversenyzésen járt az esze – a házuk mögötti tó jegén már ekkor megtanulta, hogyan kell keresztbe csúsztatni az járgányt. Az idén a Ford első számú pilótájává – és egyúttal vb-esélyessé – lépett elő. A Svéd ralin két nap után a második helyen álló pilótát (aki, ha így folytatja, hétfőre az összetett pontverseny éllovasa lesz) a finnek sikerének titkáról, a raliról, terveiről kérdeztük.

Milyennek látja az idei Svéd ralit? Milyennek látja az idei Svéd ralit?

Nem volt túl hideg az utóbbi időben, emiatt aztán nincs elég jegünk, havunk ahhoz, hogy igazán gyorsak tudjunk lenni a szöges gumikkal – mondta Mikko Hirvonen. – Persze ez eleve magas átlagsebességű verseny, úgyhogy a közönségnek így sem lehet oka panaszra. Most, hogy Sebastien Loeb kiesett, nem fogok élet-halál harcot vívni az utolsó napon csapattársammal. Ha célba érek a második helyen, vezetem a vébét, és ez a lényeg.

A hétvégén a statisztikának megfelelően alakul az eredmény – északi pilóták az élen. Minek köszönhető sikerük a havon?

A finnek szeretik a gyors utakat és persze a havas pályákat is, hiszen otthon a bajnokságunk fele hasonló körülmények között zajlik. Persze nálunk több ugrató van, nagyobbak is, és az útjaink is valamivel szélesebbek, de azért nagyon sok a hasonlóság. Talán ezért vagyunk gyorsabbak ezeken a pályákon, mint a többiek.

Benne van egy kis játékban? Mondok néhány szót, és kíváncsi vagyok, mi jut eszébe róluk.

Persze, miért ne?!

Hó?

Hideg.

Szauna?

Pihenés, békesség. Szeretem.

Svéd rali?

Az egyik kedvencem.

Dobbantó?

Repülés.

Szereti?

Imádom. Nálunk, Finnországban nem ritkák a hatvan méter fölötti ugrások, fantasztikus érzés, amikor a versenyautó repül a levegőben. Itt azonban a legnagyobb ugratón is jó, ha elérjük a negyven métert.

Ilyen ugrás közben van idő gondolkodni?

Nincs. Arra figyelek, hogy a megfelelő tempóban, a lehető legjobb pozícióban érjek földet. Vissza a játékhoz.

Ford?

Számomra az álomautó.

Barátság a raliban?

A szerelőkkel nagyon fontos jóban lenni, lényeges, hogy ismerjék minden gondolatodat. Működik a versenyzők között is, bár nem vagyunk a legjobb barátok. Elismerjük egymás teljesítményét, ha találkozunk, jókat beszélgetünk, állandó a viccelődés. Nem tudom, a Formula–1-ben milyen ez, de nálunk nincs gond ezzel. Jóban vagyunk.

Mindig érdekelt, hogyan lehet barátkozni valakivel, akit másnap le akarunk győzni… Önöknél ráadásul csapaton belül is nagy a konkurencia. Tavaly Marcus Grönholm volt a csapattársa, az idén az egyik legnagyobb tehetségnek kikiáltott Jari-Matti Latvala. Hogy bírja?

Marcus kétszeres világbajnok volt, megtisztelő volt vele küzdeni. Jari is nagyon gyors, és persze ő is le akar győzni engem, de ez nem baj. Motiváló, hogy mindketten gyorsak vagyunk.

Mennyire fontos önnek a győzelem a ralipályán kívül?

A küzdelem az életem, de például a futballpályán vagy kártyajátékban tudok veszíteni. Nem szeretek, de ha muszáj, akkor tudok. A rali, az más, ott mindig az első helyért harcolok. Akkor is, ha van rá esély, akkor is, ha nincs.

Ez a siker titka a világbajnokságon?

Nem, inkább az, hogy gyorsabbnak kell lenni a többieknél. A viccet félretéve, nem a küzdeni akarás a lényeg, hanem a kiegyensúlyozottság, és hogy folyamatosan a limiten tudj autózni, hogy érezd, hol a határ.

Készen áll arra, hogy világbajnok legyen?

Igen. Úgy érzem, most már igen.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik