Vajon megállíthatja-e valaki Sebastien Loeböt, és ha igen, ki lesz, aki útját állja az immár négyszeres világbajnok franciának? Ez a kérdés foglalkoztat mindenkit a rali-világbajnokság hét végi nyitó fordulója, a klaszszikus Monte-Carlo-rali előtt. A tavalyi legfőbb rivális Marcus Grönholm szögre akasztotta a bukósisakját és tűzálló ruháját (visszavonult tehát a nagy generáció utolsó tagja is), úgyhogy jöhetnek az ifjú trónkövetelők, köztük a langaléta finn ülését elfoglaló Mikko Hirvonen vagy csapattársa, JariMatti Latvala. Ha nekik nem sikerül, akkor a mezőny másik aktív világbajnokában, Petter Solbergben bízhatnak azok a nézők, akik esetleg nem kedvelik a rekordhalmozó (36 futamgyőzelem, 60 dobogós hely, 568 pont) franciát.
Ami magát a versenyt illeti – csütörtök este két gyorsasági szakasszal elkezdődött –, az indulóknak ezúttal valószínűleg nélkülözniük kell a hercegségbeli specialitást, a havas gyorsasági szakaszokat. A Monaco környékbeli hegyekben napok óta nem esett hó, ami volt, letakarították vagy elolvadt a tavaszias időjárásnak köszönhetően. „Fehér Montéról álmodtam, de nagyon úgy néz ki, hogy nem az lesz – mondta Sebastien Loeb, aki eddig négyszer nyert a hercegségben. – Persze hó nélkül sem lesz könnyű ezeken a pályákon versenyezni, hiszen néhány kanyar csupa sár, máshol meg teljesen száraz az út. Kár, hogy nincs hó, de azért nem szabad lebecsülni ezt a versenyt.”
A ráhangolódás, vagyis a csütörtök esti két gyorsasági után Loeb máris tekintélyt parancsoló előnyt kovácsolt: 12.7 másodperccel vezet csapattársa, Dani Sordo és 44 másodperccel Mikko Hirvonen előtt. A másik fordos, Latvala defekt miatt már az első szakaszon négy percet veszített, így szinte ledolgozhatatlan a hátránya.