Befejeződött a Formula–1-es csapatok felkészülésének kollektív valenciai tesztelése, amelynek záró napján a világbajnoki címvédő Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb, de legjobb körideje (1:11.189) elmarad honfitársa, Heikki Kovalainen szerdai eredményétől (1:11.000). A Ferrari és a McLaren továbbra is kiemelkedik a mezőnyből, és biztatóak a Williams eredményei is. Nakadzsima Kazuki az új FW30-assal 107 kört teljesített, legjobb idejével megverte Lewis Hamiltont, és alig maradt el Felipe Massától – a Ferrarin és a McLaren-Mercedesen kívül a Williams-Toyota az egyetlen autó, amely az 1:12-es határ alá tudott jutni. A Robert Kubica vezette BMW és a feltámadni látszó Toyotával száguldó Jarno Trulli sem sokkal maradt el tőlük.
A Renault-val Nelsinho Piquet nem tudta megközelíteni csapattársa, Fernando Alonso szerdai idejét, míg Mark Webber a Red Bull-Renault-val 15 kör után befejezte a munkát, és mire a többi csapat este összecsomagolt, az osztrák gárda kamionjai rég elhagyták a pályát.
A legrosszabb helyzetben azonban a Honda van, a tavalyi idényt végigszenvedő japán istálló új autója sem tűnik világverőnek. Egyszerű aerodinamikai megoldásai és rossz köridejei a kritikusok véleményét támasztják alá, és az autót szerdán tesztelő Rubens Barrichello sem mondott szépeket róla.
„Mit mondjak? Azzal, hogy jobb, mint a tavalyi, nem sokat árulok el, az borzasztó volt. Nehéz lenne rosszabb kocsit alkotni. Sok munka vár még ránk, és sok elem el sem készült. Idővel kiderül, mire jutunk” – mondta Barrichello.