Ritkán fordul elő, hogy az ember egy tengerparti nagyváros kikötőjében sétálva azt a választ kapja egy pihengető munkástól az elfoglaltságát firtató kérdésre, hogy „éppen Formula–1-es pályát építünk”.
Persze nem véletlenül fordultunk a műanyag sisakos emberhez Valenciában, a 2008-as versenynaptár ismeretében sejtettük, hogy az útfelújítási munkálatok összefüggésben vannak a Magyar Nagydíjat követő, augusztus 24-i Európai GP leendő helyszínével. Valencia kikötője az elmúlt években hatalmas változáson ment keresztül, a 2007-es Amerika-kupa és az azt megelőző Louis Vuitton-kupa előtt kipofozták a környéket, a világ legnagyobb vitorlásversenyének megrendezése pedig jó ajánlólevél volt az F1-hez.
Fernando Alonso töretlen népszerűsége miatt két viadalt is rendeznek az idén Spanyolországban, a száguldó cirkusz ugyanúgy igyekszik kiaknázni az ibériai szurkolók lelkesedését, mint ahogy Michael Schumacher fénykorában tette a németekkel. A barcelonai Spanyol Nagydíj állandó eleme a naptárnak, ehhez jön az elhelyezkedése miatt a monte-carlóihoz hasonló, mégis sokkal tágasabb valenciai ring, amelynek munkálatai nagyban folynak.
Megtehették volna, hogy a Ricardo Tormo-pályára viszik az F1-et, ám a motorosok egyik kedvenc ringje csupán tesztelésre tökéletes, F1-es autóval nehezebb lenne rajta előzni, mint busszal a Lánchídon. Az öt és fél kilométeres tengerparti aszfaltcsík viszont tökéletes helyszín lehet, amire a szervezők is minden erejükkel törekednek.
Szerda este a tesztpályán a városi ring elöljárói (a versenyt szervező Valmor Sportcsoport egyik vezetője Jorge Martínez Aspar, Talmácsi Gábor istállófőnöke, a másik Fernando Puig, a Villarreal labdarúgócsapatának elnöke, a pályát pedig Hermann Tilke cége építi) zárt körű konstruktív tárgyalást kezdeményeztek az F1-es gárdák vezetőivel, hogy a főszereplők véleményét is figyelembe véve alakítsák ki a pálya végleges formáját, valamint a boxépületeket. A végeredményt augusztus végén megcsodálhatjuk.