A Toyota is elkészült 2008-as modelljével

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2008.01.10. 23:20
Címkék
A Toyota-istálló tavaly világbajnokságot akart nyerni, ehhez képest csak két hatodik helyet ért el. Ezúttal visszafogottabb a gárda: a cél a dobogó, amelyre Jarno Trulli és a Ralf Schumacher helyére érkező Timo Glock juttathatja fel.

Kölni központjában a Toyota istálló bemutatta 2008-as versenyautóját, a TF108-ast. Az idei gépét a Ferrari és a McLaren után harmadikként leleplező japán gyár azt reméli, hogy feledtetni tudja a borzalmas 2007-es évadot, ennek érdekében Jarno Trulli mellett új pilótával, a GP2 friss bajnokával, a Ralf Schumacher helyére szerződtetett Timo Glockkal vág neki a 18 futamos idénynek.

A javulás kulcsa persze nem elsősorban a pilóták teljesítménye lesz, az előrelépéshez megfelelő autó szükséges. Pascal Vasselon, a gárda francia technikai igazgatója elárulta, hogy teljesen meg kellett változtatni a négykerekű tervezési filozófiáját ahhoz, hogy kimozduljon az istálló abból a gödörből, amelyben évek óta vergődik.

Több aerodinamikai elem is a McLaren tavalyi autójára emlékeztet, mint például az első légterelő orrkúp fölött keresztbenyúló elem vagy a pilótafülke melletti, vízszintes légterelő. Utóbbin persze teljesen egyedi a visszapillantó tükör megoldása, amely a vezetőszárny nyúlványaként emelkedik a magasba. Furcsa ugyanakkor, hogy Vasselon gárdája megváltoztatta az orr megoldását, miközben a vasárnap bemutatott Ferrarin éppen a kölniek tavalyi első légterelő-változatának mása látható. A Toyota tavaly első világbajnoki futamgyőzelmének megszerzését tűzte ki célul, és miután csak két hatodik hely lett a csapat legjobb eredménye, változtatni kellett a terveken. Az idén már annak is örülnének, ha dobogóra állna a Trulli, Glock páros valamelyik tagja.

„Ha a dobogót célozzuk meg, nem nevettetjük ki magunkat – mondta Trulli. – Az első háromba bármikor oda lehet érni, de ha ennél többet várunk, elrugaszkodunk a valóságtól. Persze sokat kell dolgoznunk, és fontos, hogy a változtatások jó irányba tereljék a fejlesztéseket.”

„Legutóbb négy éve versenyeztem a Formula–1-ben, azóta viszont sokat teszteltem, úgyhogy nem lesz nehéz felvenni a tempót – mondta Glock. – Szerencsésvoltam pályafutásom során, hiszen számos kategóriában kipróbálhattam magam, és sokszor nyertem is. Erősebb vagyok mint valaha, elviselem a nyomást, érett vagyok az F1-re, amit igyekszem bebizonyítani.”

Legfrissebb hírek

Szombati sportműsor: 26 meccs a Magyar Kupában

Birkózás
6 órája

Nagycsoportosok – Malonyai Péter publicisztikája

Labdarúgó NB I
6 órája

Jöhet az i-re a pont! – Szendrei Zoltán jegyzete

Atlétika
6 órája

Fradi-drukkerek ellen játszik a Ferencváros; Halász Bence történelmet írhat Tokióban

E-újság
6 órája

Továbbra is veretlen az Elche, ezúttal Sevillából rabolt pontot a La Liga újonca

Spanyol labdarúgás
6 órája

Udvardy Panna kikapott francia ellenfelétől, nem jutott négy közé Sao Paulóban

Tenisz
6 órája

Európai kézilabdaligák: Hanusz Egon hat gól lőtt Elzászban

Kézilabda
7 órája

A Marseille szinte végig emberelőnyben játszva győzte le a Lorient-t

Francia labdarúgás
7 órája
Ezek is érdekelhetik