Jövőre a Renault-csapat pilótája lesz. Örül?Jövőre a Renault-csapat pilótája lesz. Örül?
Igen, nagyon – mondta Fernando Alonso. – Mindenki tudja, hogy a Renault nagyszerű csapat, az egyik legjobb a mezőnyben, és azt sem szabad elfelejteni, hogy vállt vállnak vetve két világbajnoki címet szereztünk. Ez az alakulat tudja, hogyan kell nyerni.
Hosszú volt a várakozási időszak? Hogy érezte magát az utóbbi néhány hétben?
Igazság szerint november első hetében szabadságra mentem, és kivontam magam a Formula–1 vérkeringéséből. A döntés, hogy melyik csapatot választom, egy hétnél is rövidebb idő alatt született meg, mivel pontosan tudtam, hogy mit akarok.
Miért döntött a francia csapat mellett? Egyáltalán hány lehetőség közül választhatott?
Lehetőségek... Az igazat megvallva, mindannyian tudjuk, hogy nem könnyű ez az egész. A huszonkét kiválasztott egyike vagyok, aki minden évben Formula–1-es autót vezethet. És az én helyzetem még irigylésre méltóbb, mint a legtöbb pilótáé, hiszen nagyszerű csapatot hagytam el egy másik remek istálló kedvéért, miközben jó néhányan egyáltalán nem jutnak lehetőséghez a Formula–1-ben. Szeretném megköszönni a csapatoknak, amelyek érdeklődtek irántam, és ahogy már mondtam, azért döntöttem a Renault mellett, mert ismerem a csapat hozzáállását, és mert nagyon erősnek tartom.
Gondolt rá, hogy esetleg nem jut versenyzői üléshez jövőre?
Nem. Persze a helyzet nem volt könnyű, hiszen nem arról kellett döntenem, fekete vagy szürke nadrágot veszek fel reggel. Fontos dolgokban kellett megegyeznünk az idei szezon vége óta.
Hogyan értékeli az elmúlt esztendőt?
Nehéz lenne röviden összefoglalni, az mindenesetre tény – annak ellenére, hogy az emberek mit gondolnak erről –, hogy jó évet zártam a McLarennél. Sokan elfelejtik, hogy húsz körrel a Brazil Nagydíj vége előtt még volt esélyem a világbajnoki címre. Aztán Kimi megelőzte Massát, és megszerezte a győzelemhez szükséges pontokat... Ha a szezon elején megkérdezett volna, gondolkodás nélkül aláírtam volna, hogy az idény utolsó köreiben a címért küzdök.
Mi várható jövőre?
Senki sem ismeri a választ. Tudja, az olyan csapatok, mint a Ferrari, mindig esélyesnek számítanak. Ráadásul szerintem a Bridgestone-t használók is megoldják a problémáikat. S hogy mi lesz a Renault-val? Talán megint ott lesz a legjobbak között. Jelenleg ez jelenti a legnagyobb kihívást, és ezen dolgozunk majd januárban és februárban...