Marad az idei felállás

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2007.12.05. 23:19
Címkék

A gyorsaságimotoros-világbajnokság egyetlen magyar csapata jövőre is ugyanabban a felállásban versenyez, mint az idén, vagyis a Tóth Imre, Hector Barbera párossal a 250 köbcentis kategóriában. A spanyol új gyári motort kap, az ő idei gépével pedig a magyar versenyez. Ez számára mindenképp előrelépés.

Barbera szeretett volna maradni, a Tóth-csapat pedig szerette volna, ha marad. Hogy mi lehet ilyenkor az egyetlen kérdés? Az, hogy az Aprilia-csapat ad-e jövőre is gyári motort a világbajnokság egyedüli magyar istállójának? A gyár igent mondott (ami nagy elismerés egy privát csapat számára, ugyanakkor persze jelentős anyagi terheket is ró rá), úgyhogy jövőre is maradt a Tóth Imre, Barbera felállás. Ami a technikai hátteret illeti, a spanyol megkapja a 2008-as RSA Apriliát, Tóth pedig az ő idei motorját, amellyel Barbera öt alkalommal állhatott dobogóra az idén. A magyar versenyző az első teszten is túl van a versenygéppel, amellyel jobb köridőt ért el, mint korábban a viadalokon.

„Ezzel a motorral a folyamatos pontszerzés a célom, nem is lehet más, de azt is el kell mondanom, ez jóval nehezebb lesz, mint az idén volt – vélekedett Tóth. – A mezőnyben ugyanis négy gyári KTM lesz, hat gyári Aprilia és hat olyan, mint az enyém – és akkor a sötét lovakról még nem beszéltünk. Évről évre nehezebb itt jó eredményt elérni, de én be akarom bizonyítani, hogy hibáztak, akik letettek rólam. Hiszek magamban, és tudom, hogy képes vagyok jó eredmények elérésére.”

Tóth Imre nem bánta meg, hogy ebben az évben kategóriát váltott, és a negyedliteresek között folytatta a pályafutását. Egyrészt azért, mert szükség van a folyamatos fejlődésre, másrészt, mert amikor ment a gép (ez jobbára az esős edzéseken és versenyeken történt meg, amikor eltűntek a motorok közötti erőbeli különbségek), élvezet volt vele száguldani.

Más kérdés, hogy az idén a futómű beállításait egyszerűen képtelen volt megtalálni a csapat. Ezen múlt, s ez talán még idegesítőbb volt, mint ha lépten-nyomon megállt volna, hiszen hiába hozta ki a versenyző a tőle telhető legtöbbet a gépből, jó futómű nélkül lehetetlen volt értékelhető eredményeket elérni. Úgy látszik, jövőre ez a gond is megoldódik: Tóth mellett dolgozik majd egy futómű-specialista, aki segíti a célja, vagyis a rendszeres pontszerzés elérésében.

Legfrissebb hírek

Vasárnapi sportműsor: Újpest–Kazincbarcika és DVSC–Kisvárda az NB I-ben

Birkózás
42 perce

A Puskást legyőző ETO telel az élen; Két magyarral győzött a Liverpool, de Szoboszlai kihagyja a következő meccset

E-újság
47 perce

Borbély Balázs példája – Thury Gábor jegyzete

Labdarúgó NB I
1 órája

Hektórtól Puskásig – Ballai Attila publicisztikája

Minden más foci
1 órája

A 2023-as győztes és a tavalyi elődöntős is elbúcsúzott a darts-vb-n

Egyéb egyéni
1 órája

Négyet vágott a PSG a Francia Kupában, Dembélé immár egyedül gólkirály az Enrique-érában

Francia labdarúgás
1 órája

Egy gól elég volt az Everton ellen, az Arsenal ismét vezeti az angol tabellát

Angol labdarúgás
1 órája

Kellettek Courtois bravúrjai, a Real Madrid hazai pályán legyőzte a Sevillát

Spanyol labdarúgás
1 órája
Ezek is érdekelhetik