Marad az idei felállás

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2007.12.05. 23:19
Címkék

A gyorsaságimotoros-világbajnokság egyetlen magyar csapata jövőre is ugyanabban a felállásban versenyez, mint az idén, vagyis a Tóth Imre, Hector Barbera párossal a 250 köbcentis kategóriában. A spanyol új gyári motort kap, az ő idei gépével pedig a magyar versenyez. Ez számára mindenképp előrelépés.

Barbera szeretett volna maradni, a Tóth-csapat pedig szerette volna, ha marad. Hogy mi lehet ilyenkor az egyetlen kérdés? Az, hogy az Aprilia-csapat ad-e jövőre is gyári motort a világbajnokság egyedüli magyar istállójának? A gyár igent mondott (ami nagy elismerés egy privát csapat számára, ugyanakkor persze jelentős anyagi terheket is ró rá), úgyhogy jövőre is maradt a Tóth Imre, Barbera felállás. Ami a technikai hátteret illeti, a spanyol megkapja a 2008-as RSA Apriliát, Tóth pedig az ő idei motorját, amellyel Barbera öt alkalommal állhatott dobogóra az idén. A magyar versenyző az első teszten is túl van a versenygéppel, amellyel jobb köridőt ért el, mint korábban a viadalokon.

„Ezzel a motorral a folyamatos pontszerzés a célom, nem is lehet más, de azt is el kell mondanom, ez jóval nehezebb lesz, mint az idén volt – vélekedett Tóth. – A mezőnyben ugyanis négy gyári KTM lesz, hat gyári Aprilia és hat olyan, mint az enyém – és akkor a sötét lovakról még nem beszéltünk. Évről évre nehezebb itt jó eredményt elérni, de én be akarom bizonyítani, hogy hibáztak, akik letettek rólam. Hiszek magamban, és tudom, hogy képes vagyok jó eredmények elérésére.”

Tóth Imre nem bánta meg, hogy ebben az évben kategóriát váltott, és a negyedliteresek között folytatta a pályafutását. Egyrészt azért, mert szükség van a folyamatos fejlődésre, másrészt, mert amikor ment a gép (ez jobbára az esős edzéseken és versenyeken történt meg, amikor eltűntek a motorok közötti erőbeli különbségek), élvezet volt vele száguldani.

Más kérdés, hogy az idén a futómű beállításait egyszerűen képtelen volt megtalálni a csapat. Ezen múlt, s ez talán még idegesítőbb volt, mint ha lépten-nyomon megállt volna, hiszen hiába hozta ki a versenyző a tőle telhető legtöbbet a gépből, jó futómű nélkül lehetetlen volt értékelhető eredményeket elérni. Úgy látszik, jövőre ez a gond is megoldódik: Tóth mellett dolgozik majd egy futómű-specialista, aki segíti a célja, vagyis a rendszeres pontszerzés elérésében.

Legfrissebb hírek

A Pisa 34 év után tért vissza az olasz élvonalba

Olasz labdarúgás
1 perce

Európai kézilabdaligák: Tóth Rajmond négy gólja a spanyol élvonalban

Kézilabda
4 perce

Niké Liga: Történelmi kassai siker Nagyszombatban

Minden más foci
9 perce

Meglazultak Piscitelli fogai, kihagyhatja a teljes hajrát

Labdarúgó NB I
15 perce

Juhász Dorkáék az olasz kosárbajnoki cím küszöbén

Kosárlabda
20 perce

Futsal: a nőknél a DEAC, a férfiaknál a Berettyóújfalu a Magyar Kupa győztese

Labdarúgó NB I
24 perce

Casper Ruud nyerte meg a madridi ATP 1000-es tornát

Tenisz
39 perce

F1, Miami Nagydíj, verseny

F1
43 perce
Ezek is érdekelhetik