Fülig ér a szája! El sem fáradt?Fülig ér a szája! El sem fáradt?
Nem igazán. Az Apriliámat olyan jól sikerült beállítani, hogy könnyedén jöttek a jó köridők, nem kellett megfeszülni értük.
Az edzés elején hevesen gesztikulálva beszélgetett a mérnökével. Volt valami gond?
Nem. Egyszerűen csak variáltunk a rugókkal. Egy kicsit megijedtem, mert van egy része a pályának, ahol ötödik fokozatba kell váltani, de én valamiért nem tudtam. Ám kiderült, csak a titáncső nem volt még elég meleg, mert a továbbiakban már minden rendben volt. Az új gumikkal azután már rögtön jöttek a jó időeredmények, és ami a legmegnyugtatóbb, nemcsak egyszer villantam meg, mint a mezőnyből sokan, hanem folyamatosan, körökön keresztül gyors voltam délelőtt és délután egyaránt.
Technikailag változtattak valamit?
Igen, a szabadedzésen keményebb rugót használtunk, amellyel talán jobban megy a motor, mint a másikkal, de ha bolyban kell harcolni, akkor hátrányba kerülnék vele, és én nem akarok kockáztatni. Ezt most nem engedhetem meg magamnak.
Van a pályának különösen veszélyes része?
Az első jobbos kanyar. Szombaton szinte mindenki ott esett el. A rajt után sem lesz könnyű ott befordulni, a tülekedés csak növeli a kockázatot.
Volt még tartalék abban a körben, amelyben a pályacsúcsot elérte?
Nem. Nem tudnék gyorsabban menni, mint akkor, viszont az is igaz, hogy nem erőlködtem, könnyedén motoroztam. A pályacsúcs pedig csak hab a tortán.
Ezúttal kinek ajándékozza az edzéselsőségért kapott karórát?
Még nem tudom. Akik a legfontosabbak számomra, már kaptak, majd később eldöntöm, ez kié legyen.
Beszéljünk a versenyről! Tudja már, milyen taktikát választ?
Megvárom a bemelegítést, utána kitalálom. Persze a versenytaktika mindig az adott helyzettől függ, például attól, mi történik a rajt után. Bevallom, a startok továbbra sem mennek, a verseny előtt még egyszer ki kell próbálnom. Persze ha nem sikerülne, akkor is fel tudnék zárkózni, mert a motorom hihetetlenül gyors.
Van valaki a vetélytársak közül, aki veszélyes lehet önökre?
A szerelők azt mondják, és az időeredmények is azt mutatják, hogy csak Faubel és én vagyunk gyorsak, a többiek csupán egy-egy körre tudják összeszedni magukat.
Tud majd aludni?
Miért ne tudnék? Van egy kényelmes lakóbuszunk, abban mindig kipihenem magam.
Világbajnoki címről álmodik?
Nem álmodom a versenyzéssel. Ébren persze gondolok a győzelemre, de ez most nem az álmodozás ideje és helye, a tettek mezejére kell lépni. És én nem félek ettől!
Egy kicsit sem izgul?
Lenne rá okom? Amit megtehettem a siker érdekében, megtettem: felkészültem, jó formában vagyok, és a motorom is erős. Úgy megy át a rázóköveken, mintha repülnék. Semmi sem gátol abban, hogy vasárnap én legyek a leggyorsabb. Ha megnézi az időeredményeimet, ha megszámolja, milyen sokszor mentem egy perc negyven másodperces köridőt, vagy annál jobbat, az elég meggyőző adat. Ha a versenyen is ugyanezt tudom hozni, a többiek nagy bajban lesznek.