Fél távig minden rendben volt Lewis Hamiltonnal a Kínai Nagydíjon: a pole-ból indulva magabiztosan vezetett a versenyben, kényelmesen maga mögött tartotta legnagyobb ellenfeleit, Kimi Räikkönent és Fernando Alonsót, a pálya lassan száradt, ő pedig a világbajnoki cím felé száguldott. Csakhogy az intermediate gumijai a nagy igyekezetben elkoptak, a hátsó kerekeiről helyenként nemcsak a minta tűnt el, hanem az abroncs külső, fekete rétege is.
A McLaren-Mercedes tapadása ezzel egyidejűleg megszűnt, fékezéskor túlcsúszott az autó az ideális íven, míg kigyorsításkor többször is egy helyben forgott a kerék. Räikkönen hamar utolérte a szenvedő újoncot, és a sokadik megcsúszását kihasználva el is ment mellette. Amikor az addig látótávolságon kívül autózó Alonso is megérkezett mögé, a brit a boxba hajtott, mert belátta, hogy ennek nincs értelme, ráadásul onnantól egy tankolással végig lehet menni.
Ám azzal nem számolt, hogy amíg a pályán az autók kiszárították az ideális ívet, a boxbejáratnál még mindig áll a víz az aszfalton. Lendületből érkezett, és kanyarodás helyett úgy csúszott tovább, mintha jégen menne. Ráadásul kavicságy terült el az út mellett, és amikor Hamilton belecsúszott, autója „felült” az apró kövekre, és hiába tolták a pályabírók, nem mozdult.
Az év legnagyobb drámája zajlott ezekben a percekben, az évadot szinte hiba nélkül végigversenyző újonc a legfontosabb futamon a leglehetetlenebb helyen hibázott. Ordított a pályabírókkal, talán ő sem hitte el, hogy ekkora butaságot követett el, amikor nem lassított le eléggé, és hogy ekkorát hibázott a csapatvezetőség, amikor nem hívta be két-három körrel korábban. Az újonc pilóta, akinek teljesítményén hónapok óta ámul az egész világ, a körülmények áldozatává vált.
Nem büntették meg Fudzsi miatt, erre saját magát büntette. A csapatvezetőség megbocsátott neki, ő sem hibáztatta a főnökeit: ezt közösen szúrták el. Biztonsági játék helyett győzelemre törtek, és lehet, hogy ez lesz a vesztük.
„Nem akartunk elhamarkodott döntést hozni a gumiról, de sajnos túl sokáig vártunk. Egy körrel hamarabb kellett volna cselekednünk”
– mondta MartinWhitmarsh, a McLaren ügyvezetője.
Ha Hamilton be tud csorogni a boxba, és új gumikat kap, a legrosszabb esetben a negyedik helyen végez, és világbajnok. Ahelyett azonban, hogy „királylyá” koronázták volna, izgulhat Brazíliában is. Räikkönen ugyanis megnyerte a Kínai GP-t Alonso előtt, így háromesélyes maradt a pontverseny.
Egy futam van hátra, és bár még mindig Hamilton a favorit, nem mehet biztosra, mert Interlagosban ugyanúgy kieshet, mint Sanghajban.