Noha a pálya aszfaltcsíkján ezen a napon még nem dübörögtek Formula–1-es versenygépek (no jó, a safety car látványos kicsúszást produkált az egyik sikánban), a Hungaroring boxutcájában már nagy élet folyt. Berendezkedtek a csapatok, folyamatosan érkeztek a pilóták – ki kisebb, ki nagyobb felhajtás mellett, az eredményeitől függően. A topversenyzők természetesen egyetlen lépést sem tehettek meg anélkül, hogy ne üldözte volna őket fotósok hada, de úgy viselkedtek, mintha mi sem történne. Az már inkább felrázta őket, hogy mindenki a kémügyről kérdezgetett – a kérdést általában elhárították, sőt a McLaren vezetősége nem is igen engedi nyilatkozni pilótáit. Fernando Alonso például csapata kérésére nem jelent meg a csütörtöki hivatalos tájékoztatón, és lemondta a pályára meghirdetett összes sajtóeseményét (erről bővebben a 13. oldalon olvashatnak). Felipe Massa egy kicsit közlékenyebb volt: „Ha azt mondanám, nem foglalkoztat a téma, hazudnék, de az istállón belül mindenkinek megvan a maga dolga. Nekem az, hogy százszázalékosan a versenyzésre koncentráljak. Nem vezet jóra, ha máson van a hangsúly, s nem a futamon.” A versenygépek túlestek a kötelező technikai ellenőrzésen, és sort kerítettek az immár hagyományos boxutca-látogatásra is. Az érdeklődők özönlöttek a pályára, hiszen ezen a napon (16 óra után) megnyitották számukra a tiltott területet, azt, ahová fényképes mágneskártya nélkül nemigen léphet be senki. Ott sétálhattak a boxutcában, a csapatok garázsai előtt, és a szerencsésebbek a pilótákat is megpillanthatták. Ahogy már lenni szokott, a Ferrari boxa elé gyűlt a legnagyobb tömeg: akadt, aki egyszerűen lecövekelt, és nem volt hajlandó mozdulni, nem hagyta magát sodortatni a tömeggel. Látszott, a legszívesebben az elkövetkező három nap minden egyes percét ott töltené. Persze erre nem volt lehetőség, hiszen – hogy a hivatalos formulával éljünk – estére bezárt a boxutca, minden újra elcsendesedett. Látszólag. Mert az ajtók mögött serény munka folyt. Mindenki tette a dolgát.