A Renault-istálló csütörtökön meghívta lapunkat a boxutcába, ahol beszámolt a Magyar Nagydíj előkészületeiről. A szűk garázsban bemutatták az autók összeszerelésének fázisait, a motortól a legkisebb légterelőelemek felhelyezéséig. A box jobb oldali zugában a motorokat készítették elő a versenyre, illetve a szabadedzésekre. Miközben a bennünket gardírozó hölgy a telemetriai adatok fontosságáról beszélt, finoman rászólt az alig nyolc négyzetméternyi terem bal sarkában ácsorgó újságíró kollégára, hogy ne támaszkodjon az előtte lévő műanyag lepelre, mert az alatt Heikki Kovalainen versenyre szánt V8-asa várja a szombat délelőtti bevetést. A csapat számítógépes központja az egyik kamionban található. Egyszerre tartja a kapcsolatot a pályaigazgatósággal, a két versenyautóval, valamint a csapat két központjával, a kasztniért felelős enstone-i bázissal, illetve a motort gyártó viry-chatilloni gyárral. A nagy teljesítményű számítógépek az autókból minden pillanatban egyszerre 1300 adatot vesznek át, villámgyorsan feldolgozzák őket, a mérnökök már csak a legfontosabb mutatók alapján tájékozódnak – bár ezek is olyan bonyolultak, hogy csak az arra specializálódott szakemberek értik meg. A múlt heti jerezi tesztelésen kipróbált alkatrészektől sokat vár az istálló, főleg a vadonatúj első légterelőtől, amely elő sem került a raktárból, csak a legutolsó pillanatban mutatják meg a nagy nyilvánosságnak. Laikusok számára nem sokat jelent majd az Európai Nagydíjhoz képest végrehajtott változtatás, de a vetélytársak mérnökei a legapróbb módosításokat is észreveszik, és manapság, az F1 kémbotránytól hangos világában nem lehet elég óvatosnak lenni. (Már csak azért is, mert a csapatok állítólag több profi fotóssal szerződést kötöttek, hogy a csütörtöki gépátvételt követően a főhadiszállásokon több száz fotó alapján elemezzék mások újításait.) A garázsban tett séta után Nelson Angelo Piquet, a Renault tesztpilótája várt bennünket, készségesen válaszolt kérdéseink többségére. Persze nem mindegyikre: amikor édesapja, a háromszoros világbajnok Nelson jogosítványának bevonásáról érdeklődtünk (gyorshajtás miatti büntetőpontjai túllépték a megengedett határt), közbevágott: „Ne már, ez égő…” – mondta mosolyogva. A brazil végig magabiztos volt, kijelentette, nem hajlandó még fél évet sem kiscsapatnál tölteni, mert nem hisz benne, hogy onnan előbbre lehet lépni. Lewis Hamilton újoncéve ugyanakkor őt is lenyűgözte, de hozzátette: amellett, hogy a brit kivételes tehetség, szerencséje is volt, mert a legjobb pillanatban kapott lehetőséget a McLarentől. A kérdésre, mi a legfőbb különbség a GP2 és az F1 között, némi gondolkodás után válaszolt. „A Formula–1-es autót könynyebb vezetni, mert technikailag jobban van felszerelve, mint a GP2-es. Ugyanakkor ha a GP2ben elrontasz valamit, legjobban te haragszol magadra, ha viszont az F1-ben szúrod el a dolgot, Flavio Briatore áll eléd, és mondja a magáét!” – mondta Nelson Angelo Piquet, aki elárulta még, hogy a brazil összetartozás miatt Felipe Massának szurkol a vb-címért folyó csatában.