„Azt üzenem a világ összes Fer rari-szurkolójának, akit felháborított a csütörtöki döntés, hogy nyugodjon meg. Az ügy még nem zárult le” – szögezte le Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke. Jean Todt, a korábbi csapatfőnök is úgy véli, a maranellóiak nem adhatják fel a küzdelmet, már vizsgálják a fellebbezés lehetőségét.
„Nehéz megérteni, miként fordulhat elő, hogy valakit bűnösnek nyilvánítanak, mégsem kap semmiféle bírságot. Semmilyen logikát sem találunk a döntésben” – jegyezte meg a francia szakember.
Jean Todt a Corriere della Serának azt is elmondta, újabb meglepő tények kerültek nyilvánosságra az FIA-bizottság csütörtöki meghallgatása során.
„A McLaren elismerte, hogy Mike Coughlan már a márciusi idénynyitó, az Ausztrál Nagydíj előtt megkapta az adatokat Nigel Stepneytől, és azt is, hogy a vezetőség legmagasabb szintjén tudtak a kémkedésről. Még Ron Dennishez is eljutottak az információk. Ennek ellenére nem kaptak büntetést. Ez szégyen” – jelentette ki a napjainkban Ferrari-igazgatóként tevékenykedő Todt.
A szakember leszögezte: a melbourne-i futamot követő McLaren-tiltakozás egyértelműen a titkos adatokra épült, hiszen csak így tudhatták, milyen módszereket alkalmazott a Ferrari a fenéklemezek szabálytalannak vélt kialakításában. Az FIA ezt követően szigorított az ellenőrzésen. Todt szerint a Ferrarinak nincs mit szégyellnie, a többi félnek azonban mélyen magába kellene néznie.
„Attól függetlenül, hogy bűnösnek találták vagy sem, a McLaren megsértette az F1 szabályait. Mi nyugodtan nézhetünk a tükörbe, mások azonban nem tehetik meg. A döntés furcsa helyzetet teremtett: olyan pókermérkőzést játszottunk, amelyben az egyik játékos ismerte az ellenfél lapjait. Egyértelmű, hogy ezzel előnybe került, büntetés mégsem járt érte” – jegyezte meg Jean Todt, aki szerint az is bebizonyosodott, hogy a McLaren a kezdeti információáramlás után tűzfalat létesített, hogy ezzel akadályozza meg Stepneyt az újabb adatok átadásában.
„Coughlan arra kérte Stepneyt, adjon neki információt a fékrendszerünkről, utána 780 oldalnyi dokumentációval tért haza, rengeteg fontos adathoz jutott. Az FIA is elismerte, az információk a Ferrari idei Formula–1-es autójának összes lényeges adatát és fejlesztési tervét tartalmazták. A döntés azt is kiemeli, hogy az információk birtoklása óriási előnyt jelent ebben a sportágban” – szögezte le Todt, aki egyébként úgy véli, fordított esetben a Ferrarit megbüntette volna az FIA…
A maranellóiak és az olasz sajtó felháborodása természetesen érthető, és az sem meglepő, hogy a McLaren háza táján megnyugodtak az ítélet után.
„Csak néhány hónapja vagyok a csapatnál, de tudom, milyen fontos volt ez az ítélet” – kezdte a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, majd már a közeljövőről beszélt: „Nagyon várom már a szezon izgalmasnak ígérkező második felét, folytatni akarom a harcot a világbajnoki címekért.”
csapatom elkötelezettsége”– jegyezte meg Hamilton.