A tizenhétből tíz versenyen túl vagyunk – következik a nyári szünet. Hogyan értékeli az idényt?A tizenhétből tíz versenyen túl vagyunk – következik a nyári szünet. Hogyan értékeli az idényt?
Tízes listán kilencest adnék magamnak – mondta Talmácsi Gábor.
Miért a mínusz egy?
Mugellóban, Assenben és Katarban el tudtam volna képzelni más befutót is. Persze akkor és ott, mindhárom versenyen úgy éreztem, a legtöbbet hoztam ki magamból, de utólag, a tévéfelvételek alapján elemezve a történteket, talán lehetett volna másként is csinálni.
Így is ön vezeti a világbajnoki pontversenyt.
Igen, és ez nagyszerű érzés!
Pedig az ember azt hinné, a szezon közepén szakmailag nem nagyon lényeges, két pont ide vagy oda...
Ha engem kérdez, inkább ide, mint oda. Valahogy nyugodtabb vagyok, ha rákattintok a világbajnokság hivatalos internetes oldalára, és az én nevemet látom az első helyen. Ráadásul az a tapasztalatom, hogy itthon Magyarországon csak az első hely elég jó. Bevallom, az én szívemhez is ez áll a legközelebb.
Pályafutása során ez már az ötödik vb-futamgyőzelme volt, amivel megelőzte Drapál Jánost..
Most, hogy mondja, tényleg… A győzelem perceiben, óráiban nem nagyon jutott eszembe… Talán amikor öreg leszek és nagypapa, és még mindig az én nevem mellett áll a rekordszámú vb-futamgyőzelem, akkor nagyobb értéke lesz számomra. Tisztelem Drapál János emlékét, nagy motoros volt, de nem az volt a legfontosabb számomra, hogy megelőzzem őt, hanem hogy nyerjek, nyerjek, nyerjek...
Ez vasárnap vitathatatlanul sikerült. Az öt diadala közül egyik sem volt még ennyire fölényes, mint a sachsenringi. Mitől volt ennyire jó a motorja? Pontosabban miért nem volt ennyire jó eddig?
Úgy látszik, ez az Aprilia jobb a tavalyi elektronikával. Azzal, amelyikkel Alvaro Bautista az idény végén nagyon megverte a mezőnyt.
iért csak most kezdték el újra használni?
Nem tudom. A csapat valószínűleg látta, hogy az előző futamokon nem volt annyira gyors a gép, és ezt is megpróbálta. A futómű beállításánál is találtunk javítandó apróságokat, ráadásul jól jött, hogy a verseny előtt nem sokkal teszteltem az öcsém hatszázas motorját, amivel gyakran kell a csúszáshatáron menni. A Sachsenringen kívül nincsen még egy olyan pálya, amelyen ennyit kellene csúszkálni, ami nekem most benne volt a zsigereimben.
Állandósítható ez az állapot? Mármint a motort illetően.
Remélem. Az a furcsa, hogy a hétvégi beállításokhoz nagyon hasonlót már próbáltunk egyszer az idény során, de akkor nem feküdt annyira nekem. Nehéz megmondani, hogy melyik pályára mi a jó. Van, hogy az egyik évben a széles gumi az ideális, a másikban meg a keskeny – ugyanazon az aszfaltcsíkon. Érzékeny dolog ez a kétütemű speciálmotor...
És ön? Hogy érzi magát az idei tizedik futama után? Fáradt?
Igen, eléggé – testileg és lelkileg egyaránt. Még nem tudom, hogyan pihenek majd, de mindenképpen szakítok rá időt. Az biztos, hogy ezen a hétvégén elmegyek a testvéremmel Brnóba, megnézem a versenyét, aztán jöhet a pihenés.
Nem lett volna jobb lendületből tovább folytatni a versenyzést?
Talán a hét végi győzelem után jöhetett volna még néhány... Nem tudom. Ha a hét végén Amerikába kellett volna menni, mint a MotoGP kategória résztvevőinek, akkor arra készültem volna fel lelkileg, s akkor nem mondanám, hogy kimerült vagyok. Viszont így, hogy tudom, több mint egy hónapig nem versenyzek, megengedhetek magamnak egy kis fáradtságot.
Ez a hetedik idénye a világbajnokságon. Tud még tanulni, fejlődni?
Persze! Minden egyes versenyen tanulok valamit. Megfigyeltem, hogy évről évre folyamatosan változik a stílusom. Nem tudnék konkrét példákat mondani, de észreveszem magamon, hogy képes vagyok megújulni. Nem feltétlenül a gyorsaságra gondolok, évekkel ezelőtt ugyanilyen gyors voltam, csak nem tudatosan. Amikor ment a gép, nyertem, de amikor nem ment, nem tudtam megmondani, mitől vagyok lassabb. Most már ezt is tudom.
Mire számít a következő futamon, Brnóban?
Összesen úgy húsz-huszonöt versenyen indultam ott, a hazai futamomnak tekintem. Már csak azért is, mert ott mindig nagyon sok magyar van, ami nekem rengeteget jelent. No, és az is számít, hogy a pálya paszszol az én lendületes vezetési stílusomhoz. Szeretném, ha ezt győzelemmel tudnám bizonyítani. Magabiztos vagyok, és ez jó...