Vegyes reakciókkal fogadta a hazai sajtó Lewis Hamilton harmadik helyét a Brit Nagydíjon. A többség csalódásként élte meg, hogy a világbajnoki pontverseny éllovasa az első rajtkockáról indulva nem tudta megnyerni a futamot. Ugyan többen is jelezték, számolni lehetett azzal, hogy megelőzhetik, a Daily Telegraph „óvodás hibáról” beszél a boxban vétett malőr kapcsán (az újonc majdnem elindult, miközben még tankolták), míg a Mirror szerint „Hamiltonnak sokat kell még javulnia, ha világbajnok akar lenni”.
Hetekkel ezelőtt éppen ezek az újságok istenítették Hamiltont, akit csapattársa, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is figyelmeztetett arra, hogy a brit bulvársajtó kegyetlenül tud bánni a sztárokkal. Persze Hamilton nem nagyon törődik mások véleményével, pontosan tudja, mi az oka annak, hogy csak a harmadik lett.
Minden versenyzővel előfordul, hogy gyengébben teljesít, de ennek okát gyakran még a csapaton belül sem tudják kideríteni. Ezúttal az autó beállításaival volt gond, Hamiltonnak – főleg a kemény keverékű abroncson – rengeteg baja volt az autó irányításával. A dobogóra is valószínűleg csak azért állhatott fel, mert Felipe Massa Ferrarija lefulladt a felvezető kör után, a brazilnak a mezőny végéről kellett felzárkóznia. Ha nem így történik, ő is minden bizonnyal előtte végez. Így látja ezt Alonso is, aki a spanyol As-nak nyilatkozva elmondta, sok hasonló versenyt vár.
„Biztos vagyok benne, hogy utolérem Lewist – mondta a címvédő. – Kanada óta sokkal gyorsabb vagyok nála, de Indianapolisban nem tudtam megelőzni, Magny-Cours-ban pedig az edzésen történt váltóhiba miatt nem küzdhettem ellene. Silverstone-ban simán, fél perccel megvertem, csak azért nem hoztam rajta négy pontot, mert Massa bajba került a rajt előtt. A Nürburgring és a Hungaroring nagyon fekszik nekem, ott ismét meg tudom verni, és persze még a Ferrari is képben van. Minden versenyen dobogóra kell állnom, méghozzá magasabbra, mint Lewis, akinek szintén vannak gondjai a pályán, az pedig, hogy most otthon a pole-ból indulva bukott, kedvező számomra.”
A Ferrarinál ismét a megbízhatóság a kulcsszó, hiszen hiába nyert pazar versenyzéssel és kiváló taktikával Kimi Räikkönen, Massa lefulladása miatt a csapat elveszítette a kettős győzelem esélyét. Maranellóban biztosak benne, hogy a brazil autójának hibája nélkül kettős diadallal ünnepelhették volna meg a Scuderia 750. Formula–1-es versenyét, hiszen bebizonyosodott, hogy nemcsak fellángolás volt a Francia Nagydíjon aratott kettős győzelem, valóban megerősödött a Ferrari. Luca di Montezemolo elnök, aki két hete még formajavulást követelt Räikkönentől, büszkén dicsérte finn versenyzőjét.
„A Ferrari számára mindig rengeteget jelent az Angliában aratott győzelem – mondta Montezemolo. – Gyorsabbak voltunk a versenyen, Kimi a legfontosabb öt kör során mindent tökéletesen csinált, egy szinten volt a csúcson lévő Michael Schumacherrel. Massa is zseniális volt, mindenhol vállalta a kockázatot, mindenkit megelőzött, akit lehetett. Csak azt sajnálom, hogy roppant igazságtalan a pontozás. Hiába nyertünk több versenyt a McLarennél, még mindig mögötte vagyunk. A Formula–1-ben a győzteseket kellene díjazni, nem azokat, akik jól kalkulálnak.”
A vasárnapi futamon elsősorban Massa teljesítménye mutatott rá arra, mennyire kiemelkedik a két élcsapat a mezőnyből. A brazil a 21. helyről 11 kör alatt a pontszerző pozíciók közelébe került, amihez nagy teljesítménybeli különbség kellett (no meg az, hogy Silverstone-ban legyen a futam, mert ott sokkal könnyebb előzni, mint MonteCarlóban, ahol Räikkönen a 16. rajtkockából csak a 8. pozícióig verekedte fel magát).
A vb 3. helyén álló BMW csapatfőnöke, Mario Theissen is elismerte, hogy képtelenség felvenni a versenyt a két élcsapattal: „Nem látok esélyt arra, hogy felzárkózzunk. Ugyanannyival vannak előttünk, mint az év elején, azaz nem volt hatékonyabb a fejlesztőprogramunk, mint az övék. Ha így folytatjuk, csak a téli szünetben hozhatjuk be a lemaradásunkat.”
Az F1-es csapatok nem pihennek, a héten a Belga Nagydíj átépített helyszínén, SpaFrancorchamps-ban tesztelnek.