Megdőlhet az idén a pályarekord? Megdőlhet az idén a pályarekord?
Ha marad a mostani erős szél, tíz hajó is befuthat a rekordidőn belül – mondta Litkey Farkas, az Axa-Brokernet kormányosa. – Sőt jelentősen megjavíthatjuk a csúcsot, elképzelhető, hogy az élmezőny nyolc órán belül teljesíti a pályát.
Van speciális taktikája a szeles időjárásra?
Ha nagy szél lesz, technikai menetre van kilátás – ilyenkor a hajókezelés dönt, semmi taktika sincs benne.
Kik lehetnek legfőbb riválisaik?
Rajtunk kívül három hajó esélyes a végső győzelemre, a Diego, a Sponsor Wanted és a Media Contact. Közülük a Sponsor Wanted specialista, gyenge szélben valószínűleg verhetetlen, a másik kettőnél elvileg bármilyen szélben gyorsabbnak kell lennünk. Persze „taktikus” szélben (változó, leálló és újrafrissülő szél – a szerző) bármi megtörténhet.
Mi az, ami még motiválja?
Nem tudom, néha én is csodálkozom magamon. De minden esztendőben, amikor közeledik az újabb verseny időpontja, azon veszem észre magam, hogy gondolkodom, miként nyerhetnénk meg újra.
Ön szerint mitől igazán különleges verseny ez?
A balatoni hajók számából kiindulva valójában sokkal kevesebb induló lenne a reális. A Kékszalag talán nagyobb kihívást jelent, mint a többi tókerülő verseny, ez a leghosszabb, ennek a legnagyobb a tradíciója. Ráadásul ez olyan trófea, amelyből minden évben csak egyet adnak, ezért is szeretné mindenki megnyerni. Mi is…
A T-Mobile LG Mobile 39. Kékszalag tókerülő verseny pénteken kilenc órakor rajtol majd Balatonfüredről – a rendezők rekordlétszámú nevezőt, több mint ötszáz hajót várnak a viadalra.