„Nincs nagy baj, csak ezen a na pon egyszerűen semmi sem úgy alakult, ahogyan szerettem volna” – mondta Talmácsi Gábor a
csütörtöki kvalifikációs tréning után. A vb-pontversenyben második magyar pilóta a délutáni edzésen mindkét motorját használta (ugyanis a csapat a lehető legtöbb alkatrészt és beállítási variációt szerette volna kipróbálni), ám utóbb kiderült, ez nem volt túl jó ötlet.
A két versenygép ugyanis sok mindenben különbözött egymástól, így Talmácsi képtelen volt felvenni a megfelelő ritmust. Az edzés végén meg már hiába használta megint az első számú motorját, mert akkora forgalom volt a pályán, hogy képtelen volt egyetlen tiszta kört is megtenni.
„Egy kicsit haragszom magamra, mert ezzel a motorral most lehetett volna gyorsabban menni. Tudom, ki kell próbálni az új beállításokat, de ennek oltárán feláldoztuk ezt az edzést. Ugyanakkor rengeteg hasznos tapasztalatot is szereztünk” – tette hozzá a 125 köbcentis kategória magyar Aprilia-pilótája, aki azt is elárulta: ha az ember túlságosan akar valamit (mint ő most ezt az edzéselsőséget), az nem mindig vezet jóra.
S hogy min lehetne még javítani? Sok apróságon, de a legfontosabb az a bal kanyar (az aszfaltcsík leglassúbb fordulója), amely az átépítésnél került a pályavonalba, és amely egyáltalán nem fekszik Talmácsinak. Lehet tehát javulni. És nemcsak a magyarnak, a többieknek is, a pályacsúcstól ugyanis még az edzéselső Mattia Pasini is elég messze volt. Ennek egyik oka lehet, hogy Assenben nagy szél fújt csütörtökön, amely az
egyenesben visszafogta a moto rokat. A pilóták közül egyébként sokan úgy vélik, hogy a holland pálya nem eléggé biztonságos: az aszfaltozott bukótér ellen emeltek kifogást, amelyhez kapcsolódik ugyan egy sóderágy, de köztük furcsa módon van egy „lépcső” is.