Jól kezdődött, de rosszul folytatódott a belga IRC-futam a hétszeres magyar bajnok ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettős számára. A Peugeot-párosnak ez lett volna az első nemzetközi megméretése az idén (a szezon hátralévő részében még két futamon indul), és épphogy belelendült volna a versenyzésbe, amikor váratlanul a pálya szélén találta magát. „Az első kört bemelegítésnek szántuk, utóbb azonban sajnos nem volt időnk rá, hogy bemelegedjünk” – mondta ifjabb Tóth János, aki vizes útra való gumit választott az első körre, mert lógott az eső lába, utóbb azonban kiderült, ez nem volt jó döntés, mivel az időjárás csak ijesztgette a mezőnyt, de nem esett. Ehhez képest nem is volt rossz az eredménye: az első két szakaszon a 13. helyen végzett, az abszolút értékelésben pedig a 11. pozícióban állt, amikor következett az ominózus harmadik gyorsasági szakasz. „Semmi előzménye nem volt a technikai hibának, amikor az autó egyszer csak megállt az egyenesben. Nem tudom pontosan, hogy mi a gond, de nagyon úgy tűnik, hogy motorhiba – mondta csalódottan ifjabb Tóth, aki hosszú idő után bizonyíthatta volna gyorsaságát nemzetközi mezőnyben. – Nagyon sajnálom, mert a terveink szerint a második körben kezdtünk volna el gyorsan menni.”
A szabályok elvileg lehetővé teszik, hogy ifjabb Tóthék a szuperrali rendszerben (némi büntetés árán) folytassák a küzdelmet, ha javítható az autó. A Peugeot Sport mérnökei készen állnak rá, hogy segítsenek, viszont a motor az egyetlen alkatrész, amelyet nem lehet kicserélni… A verseny első napja lapzártánkkor még tartott, az első kör (három gyorsasági szakasz) után a helyi szurkolók kedvence, a korábbi Európa-bajnok Andrea Navarra vezet a világbajnokságon korábban több gyári csapatban is megforduló helyi kedvenc, Freddy Loix előtt.