Amikor a Ferrari tavaly szep temberben bejelentette, hogy Kimi Räikkönen lesz a visszavonuló Michael Schumacher utóda, sokan biztosak voltak benne, hogy a finn nyeri meg a 2007-es világbajnokságot. Fernando Alonso ugyanis a vbálmot 1999 óta csupán dédelgető McLarenhez szerződött, azaz nem tűnt olyan erősnek, mint a Renault-val. Felipe Massát akkor még nemigen vették komolyan, Lewis Hamiltonról pedig csak nagyon kevesen hallottak.
A téli teszteken Massa és a mclarenesek is jobbak voltak Räikkönennél, de az idénynyitón a finn legyőzhetetlennek tűnt. A mezőny leggyorsabb sofőrének tartott északi a pole pozícióból rajtolt, simán nyert a McLaren-Mercedesek előtt, nem is álmodhatott jobb kezdésről. Egyesek már el is felejtették Schumachert, de korai volt az öröm.
Malajziában Massa versenyen elkövetett hibája még megerősíthette, hogy Räikkönen a Ferrari ásza, a finn ugyanis 16–7-re vezette a csapaton belüli pontversenyt. Ám ezután a brazil belelendült, nyert két versenyt, öt futamból háromszor állhatott a dobogóra, míg a finn csak egyszer. Räikkönen a legutóbbi négy futamon tíz pontot szerzett, ugyanannyit, amennyit a melbourne-i győzelméért kapott. A vb-pontversenyben 26 pont a hátránya Lewis Hamiltonnal szemben.
Most már igazán hiányzik Schumacher, aki ugyan a nagydíjhétvégeken megfordul a boxutcában, de nem képes segíteni a csapatnak. Hiába vesz részt a pályán megtartott csapatértekezleteken, hiába van ott estig a paddockban, Räikkönen nem tart vele. Spanyolországban kiesése után még a leintés előtt elhagyta a pályát, a balul sikerült montreali időmérőt követően is csupán egy és negyed órát töltött a pályán, miközben Schumi estig beszélt a mérnökökkel.
A Ferrarinál nehezen viselik el az egykori és a jelenlegi menő közötti különbséget, ezért inkább az alázatosabb Massa mellé állnak. Így Räikkönen is érezhetné úgy, mint Alonso, hogy az előzetesen második számúnak gondolt pilóta (a McLaren esetében Hamilton) a kedvezményezett az istállón belül.
„Az igazi Räikkönenre vágyunk, akitől mindenki fél – mondta Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke. – Michael Schumacher és Fernando Alonso mellett ő volt az utóbbi évek harmadik ásza. Együtt csatáztak az élen, az volt az igazi Kimi. Biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb visszatér.”
Räikkönen gyengélkedése ellenére a Ferrari Massával még jó lehetne, de a Scuderia is hanyatlásnak indult. Az első négy futamon megszerzett négy rajtelsőséget és három futamgyőzelmet a legutóbbi hármon három-három McLaren-pole és -siker követte. A wokingiak fölénye az idény eleje óta végrehajtott fejlesztéseiknek köszönhető, a Ferrari ebből a szempontból állva maradt.
Egyre inkább érezhető Ross Brawn hiánya, az egyéves szabadságon lévő technikai igazgató nélkül az idény elején dicsért szakmai vezetőség tehetetlennek tűnik. Ráadásul egyre nagyobb a nyomás a stábon, ez az új helyzet ördögi körhöz vezethet. A szakértők szerint Räikkönen nem a tesztelők gyöngye, így a háttérmunkában sem sokat segíthet csapatának.
A legnagyobb baj a finn számára, hogy olyan korban versenyez, amelyben a Formula–1-es pilóták feladatának csak egy része az autóvezetés.
Vasárnapi számunkban A 60 ÉVES FERRARIRÓL 2 oldalas összeállítást olvashatnak