A gyorsaságimotoros-világbajnokság összes pályája bonyolult. Ám ahogy az már lenni szokott, itt is vannak nehezek és nehezebbek. A sanghaji aszfaltcsík az utóbbiak közé tartozik. A pálya 2005 óta ad otthont a Kínai Nagydíjnak, és az egyik fő nehézséget az jelenti itt, hogy az időjárás teljesen kiszámíthatatlan – a mostani hétvégére például hatalmas esőzések várhatók. A kínai viadal meghatározó momentuma azonban nem az időjárás, hanem hogy kinek sikerül a legjobban beállítani a motorját. A pályán ugyanis van két rettenetesen hosszú egyenes, amelyek közül az egyik 1202 méteres – a leghosszabb a világbajnokságon. Itt rengeteget számít a motorok teljesítménye, és persze a versenyzőké is, hiszen a taktikának és a motor beállításának nagyjából egyforma jelentősége van.
Izgalmas csatára van kilátás, már csak azért is, mert a MotoGP-ben, azaz a királykategóriában az első három verseny meglepő eredményt hozott. A Ducati révén 1972 óta először fordult elő, hogy nem japán márka háromból két futamot megnyerjen az idény elején. Természetes, hogy az ellenfelek szeretnének visszavágni: Valentino Rossinak például törökországi gumiproblémái után teljesen új konstrukciójú abroncsot gyártott a Michelin, és nem csak a Yamaha fogadkozik. A Honda véget akar vetni nyeretlenségi sorozatának, hiszen 2000-ben történt meg legutóbb, hogy a világ legnagyobb gyártója az első három nagydíj egyikén se nyerjen. A két japán óriásnak azonban nem lesz könnyű dolga. A Ducati végsebességben mindenkit felülmúl, az ausztrál Casey Stoner pedig karrierje legjobb formájában motorozik. A 250 köbcentis kategóriának is van egy favoritja, az Aprilia, amelynek színeiben Jorge Lorenzo győzelemre készül, csakúgy, mint a magyar Team Tóth színeiben Hector Barbera, aki tavaly diadalmaskodott a sanghaji aszfalton. A spanyol pilóta csapattársa, Tóth Imre is javításra készül, no és hogy megszerezze első vb-pontjait a negyedliteres mezőnyben.