Továbbra is a hús lesz-e Besenyei Péter az amerikai hamburgerben? Ez az AbuDzabiban ma kezdődő Red Bull Air Race-sorozat legfontosabb kérdése. A magyar versenypilóta tavaly és tavalyelőtt is másodikként zárt, 2005-ben a kaliforniai Mike Mangold győzött és az arizonai Kirby Chambliss lett a harmadik, 2006-ban a tengerentúliak fordított szereposztásban fogták közre Besenyeit, aki az idén végre szeretne nyerni. A többmilliós közönséget vonzó versenysorozat ebben az idényben öt új pályával, valamint szabálymódosításokkal fokozza a látványt és az izgalmakat. A helyszínek között ott vannak a történelmi európai városok (Budapest, Barcelona, Isztambul, Porto), a változatos amerikai és ausztrál helyszínek, meg például Rio, ahol a Cukorsüveg-hegyről kezdődik a 400 km/órás akadályverseny. Abu-Dzabi sem lóg ki a sorból, a sivatagi emírség a tenger fölé terjesztette ki a pályáját. Pénteken a kvalifikációs futamokat rendezik. A legjobb tizenkettő jut be a szombati selejtezőbe, onnan pedig nyolc a fináléba, ahol már egyenes kieséses rendszerben repülnek a versenyzők, végül a két veretlen pilóta dönti el az első hely sorsát.
Az emírségbeli pálya 1.4 kilométeres, amelyet felfújt, 20 méteres légikapukkal nehezítenek. A résztvevőknek háromféle akadálytípuson kell az előre meghatározott útvonalon és módon átjutniuk. A párokban elhelyezett óriáslufik között vízszintesen vagy függőleges helyzetben kell keresztülsiklaniuk, ehhez jön az idén bevezetett, három akadályból álló szlalomfeladat. A szabályok megsértése büntetőmásodperceket, veszélyes manőver esetén kizárást von maga után. Besenyei Péter tavaly itt edzés nélkül versenyzett, az idén azonban más a helyzet, a cél pedig szokás szerint a győzelem.