Felemás Ferrari-rajt

Vágólapra másolva!
2007.03.18. 06:51
Címkék
Kimi Räikkönen szerezte meg az első rajtkockát az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, de Felipe Massa váltóhibája miatt nem volt teljes a Ferrari fölénye. A vb-címvédő Fernando Alonso második lett, megelőzve Nick Heidfeldet és újonc csapattársát, Lewis Hamiltont. A Super Aguri-istálló remek teljesítménye miatt újabb botrány alakult ki az F1-ben, a Spyker előbb a sportfelügyelőknél, majd a bíróságon is feljelentette japán ellenfelét.

Szombaton megfordult Felipe Massa szerencséje. Az idény eleji teszteken mutatott remek teljesítménye nyomán a világbajnokság favoritjának kikiáltott brazilt cserbenhagyta Ferrarija. A pénteki szabadedzéseken leggyorsabb versenyző simán túljutott a kieséses rendszerű, háromszor 15 perces időmérő első fordulóján, de a másodikon egyetlen mért kört sem tudott megtenni, mert váltóhiba miatt megállt az autója.

Így meg kellett elégednie a 16. rajthellyel, a s z a k értőknek és a szurkolóknak pedig újabb három hetet kell várniuk rá, hogy igazán éles párharcot vívjon az időmérőn új csapattársával, Kimi Räikkönennel. A finn pilóta a második negyedórában kikapott a hétvége leggyorsabb körét (1:25.326) teljesítő Fernando Alonsótól (Nick Heidfeld és Lewis Hamilton is megelőzte), de a harmadik menetben, amely az első tíz sorrendjéről döntött, nem tudták megközelíteni.

Négy tizedet vert a második rajtkockát kisajátító Alonsóra, de igazán érdekes úgy lett volna a hajrá, ha Massával kell megküzdenie Räikkönennek a poleért. A kérdés így nyitott marad, azaz továbbra sem tudjuk, hogy Räikkönen a teszteken csupán altatta Massát, vagy a brazil valóban képes lehet a finn legyőzésére. Az viszont aggasztó lehet a Ferrari számára, hogy a teszteken jelentkező műszaki hibák a legfontosabb pillanatokban is előjöhetnek.

A Ferrariról szóló értesülés, hogy hírbe hozták a csapattal Dany Bahart, a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitz jobbkezét. A szakember négy éve csatlakozott a Red Bullhoz, az volt a feladata, hogy felépítse a cég Formula–1-es és Nascarprogramját. Mostanra mindkettőt sínre tette, és bár továbbra is az ő nevét tüntetik fel a Nextelkupában szereplő Red Bull-Toyota-istálló tulajdonosaként, bennfentesek tudni vélik, hogy már majdnem megállapodott a Ferrarival.

A Scuderiánál Jean Todt szerepét venné át, azaz csapatvezető lenne, ami azért érdekes, mert a télen több hír is arról szólt, hogy előbb-utóbb Michael Schumacher ülne az irányítói székbe. Ha Bahart valóban szerződteti a Ferrari, Ross Brawn helyzete is érdekessé válik. A tavalyi idény végén távozó technikai igazgató 2008-ban csapatvezetőként szeretett volna visszatérni Maranellóba, de közben azok a hírek is felröppentek, hogy a McLarennel vagy a Hondával tárgyal. A McLarennél a nyugdíjba készülő Ron Dennis helyét veheti át, míg a Hondánál Nick Fry csapatvezetői székét örökölheti meg.

A japán csapatnak szüksége is lenne a frissítésre, a pénteki szabadedzések után ugyanis a szombati hivatalos időmérőn is kikapott a gyári Jenson Button, Rubens Barrichello páros a Super Aguri-s Szato Takuma, Anthony Davidson kettőstől. Mi több, Rubinho már az első 15 percből sem tudott továbblépni, Szato pedig bejutott a legjobb tízbe.

A Spyker vezetői szerint az új Hondával még mindig küszködő gyári pilótákat azért győzték le az agurisok, mert egy az egyben a tavalyi Hondát használják, azt, amellyel Jenson Button 2006-ban az első rajtkockából indult. A Spyker régóta fenyegetőzött azzal, hogy feljelenti a mások autóját másoló istállókat, de szombaton csak a Super Aguri ellen nyújtott be óvást, a Red Bull-klón Toro Rossót nem jelentette fel. A felügyelőtestület elutasította a tiltakozást, így a Spyker bírósághoz fordult, de ott már a Toro Rossót is feljelentette.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik