Meglepetések nélkül telt el a Formula–1-es világbajnokság első hivatalos napja. A pénteki, kétszer másfél órás edzések egyikén a címvédő Fernando Alonso, a másikon pedig a téli tesztek legjobbja, Felipe Massa végzett az élen. Összességében a Ferrari tűnik a legerősebbnek, ami nem meglepő, sőt megerősíti az elmúlt hetekben a mezőnyről kialakult képet.
A délelőtti edzésen az eső miatt nem sok esemény történt, így hiába változtatták meg a motorokra vonatkozó szabályokat (pénteken nem a versenyre nevezett motort kell használni), sokszor volt csend az Albert Parkban. A pálya lassan száradt fel, csak a tréning végén lehetett valamirevaló időeredményeket futni. Alonso lett a leggyorsabb, de legjobbját délután két másodperccel felülmúlta Massa, és mindenki javítani tudott az idején.
„Ez csak a péntek volt, de meg kell hagyni, csodálatos péntek – mondta boldogan Massa. – Nagyon fontos számomra, hogy sikerült mindenkit megelőznöm. A tavalyi Brazil Nagydíj és a bahreini
teszt is roppant fontos számomra, jó formában vagyok.”
Massa elárulta, hatalmas változás, hogy Michael Schumacher távollétében megnőtt a tekintélye a csapaton belül, sokkal nagyobb figyelmet kap. Négy tizeddel verte meg csapattársát, Kimi Räikkönent, de a finn is nagyon elégedett volt. (Igaz, Räikkönen 200 eurós büntetést kapott, mert túl gyorsan hajtott a boxutcában.) A következő négy versenyző négy különböző csapat pilótája volt alig több mint másfél tizedmásodpercen belül, azaz a Ferrari mögött tényleg szoros a versenyfutás. Elemzések szerint Giancarlo Fisichella hosszú renault-s menetei voltak a legjobbak, megtöltött tankkal is több körön át képes volt olyan időeredményeket elérni (azaz huzamosan 1:28.7 percen belüli időket autózott), ami az egész mezőnyből tíz embernek sikerült, a többségnek csak egyszer.
„Az új gumikkal sok gondunk van, de amikor bemelegszik, talán mindenkinél gyorsabbá válunk – mondta Fisichella. – Az időmérés nagyon nehéz lesz, de a versenyen megmutatjuk, mit is tudunk valójában.”
Alonso egykori csapattársa mellett elismeréssel beszéltek új kollégájáról is, az újonc L e w i s Hamilton ugyanis élete első Albert Park-i fellépésén a két Ferrari mögött harmadikként végzett. Tekintve, hogy a Ferrarit kiemelkedő csapatként kezelik, a brit teljesítménye szenzációsnak mondható.
„Ahogy a boxból kifelé haladtam, mintha álom lett volna az egész – mondta Hamilton. – Nehéz volt megtanulni a pályát, de gyorsan megbarátkoztam vele. Ez azonban még csak a tesztelés volt, a neheze szombaton kezdődik.”
Az újoncok közül csak Hamilton remekelt, Heikki Kovalainen Renault-ja műszaki hiba miatt megállt, így a finn ki sem tudta próbálni a lágy gumikeveréket. Adrian Sutil, a Spyker német ifjonca 61 körével menynyiségben mindenkit megvert, de rá kellett döbbennie, hogy autója legfeljebb a szintén Ferrari motoros Toro Rossókkal veheti vel a versenyt – érdekesség, hogy a mezőny elején és végén ugyanaz a Ferrari motor dübörög. A Super Aguri, amelynek új négykerekűjét szerdán mutatták be, és nem tudták tesztelni, eddig váratlanul jól szerepel, mindkét autója megelőzte a gyári Hondákat.
Az idén már nem lehet három autót használni péntekenként, viszont a csapatok megtehetik, hogy egyik versenyzőjük helyett tesztpilótát ültetnek az valamelyik autóba. Az első versenyen a BMW és a Williams élt a lehetőséggel, délelőtt Sebastian Vettel, illetve Nakadzsima Kazuki helyettesítette Robert Kubicát, illetve Nico Rosberget. Vettel elmondhatja magáról, hogy ő volt az első, aki ebben a szezonban pályára gurult nagydíjhétvégén. Harmadik lett délelőtt, de idejét a délutáni száraz teszten szinte mindenki túlszárnyalta.