Új autóját a környezetvédelem szolgálatába állította a Honda
Honda
Új autóját a környezetvédelem szolgálatába állította a Honda
Lehullt a lepel az eddigi teszteken koromfekete „köntösben” köröző Hondáról: az RA107-esre a földet rajzolták, ahogy az űrből látható, a szponzorlogók közül csak a mindenki számára kötelező Bridgestone-embléma maradt meg. Az ok: a Honda megindította az eddigi legnagyobb világméretű kampányt a bolygón lévő élet megóvása érdekében.
A szokatlan, zöldeskék festéssel a környezetszennyezés káros hatásaira figyelmeztetik az F1-es versenyeket nézők százmillióit, megpróbálják elérni, hogy az emberek tegyenek ellenük. Az autó bemutatását követően kedden elindul a myearthdream.com internetes oldal is, amelyen cégek és magánszemélyek felajánlásokat tehetnek a föld éghajlatváltozása ellen küzdő alapítvány javára. Aki támogatja a vállalkozást, annak a neve (nagyon apró betűkkel) felkerül az autóra.
A Honda a szponzorok logóit ezentúl csak a pilóták, Jenson Button és Rubens Barrichello kezeslábasán, valamint a csapat kamionjain tünteti fel. A támogatók belementek az üzletbe, az elv érvényesülése számukra is fontosabb, mint hogy az autón látható legyen a nevük.
A forradalmi ötlet gazdája Simon Fuller világhírű menedzser, akiről eddig a Spice Girls és a Beckham család felfuttatása kapcsán hallhattunk.
A csapat persze anyagilag is jól jár, az istálló az F1-től eddig mereven elzárkózó cégeket is be tudott vonni. Az alapítványt elsőként az Universal Music kiadó és a Gatorade sportitalgyártó támogatta, de számos nagyvállalat csatlakozott már, köztük az IBM és a Fila is.
„A klímaváltozás a legnagyobb globális probléma – mondta Nick Fry csapatfőnök. – A Formula–1 nem veheti semmibe, sőt csúcstechnikájával az élen járhat annak érdekében, hogy megállítsuk a folyamatot. Új kampányunkkal az emberek figyelmét is felhívhatjuk arra, hogy meg kell óvni a környezetet, és arra is, hogy ha összefogunk, sokkal erősebbé válunk.”