Talmácsi Gábor végre kipróbálhatta az új gépét

Vágólapra másolva!
2007.02.09. 01:39
Címkék
Talmácsi Gábor végre kipróbálhatta az idei fejlesztésű Aprilia RSV-t, Tóth Imre pedig a barcelonai hosszú egyenesben megtapasztalhatta, mennyivel erősebb idei negyedliteres motorja a tavalyi nyolcadliteresnél – mindkettejük számára hozott tehát újdonságokat a csütörtöki tesztnap a katalán aszfaltcsíkon.
Talmácsi Gábor végre az új fejlesztés? Apriliával körözhetett Barcelonában
Talmácsi Gábor végre az új fejlesztés? Apriliával körözhetett Barcelonában
Talmácsi Gábor végre az új fejlesztés? Apriliával körözhetett Barcelonában
Talmácsi Gábor végre az új fejlesztés? Apriliával körözhetett Barcelonában
Talmácsi Gábor végre az új fejlesztés? Apriliával körözhetett Barcelonában
Talmácsi Gábor végre az új fejlesztés? Apriliával körözhetett Barcelonában

Talmácsi kicsit későn kezdte el a tesztelést, mert gondok voltak a versenygép jeladójával, és körülbelül háromszor öt kört tett meg, amikor leszakadt az eső. Túlzás lenne tehát azt állítani, hogy tökéletes képet kapott az új gépről, viszont nagyjából azért megismerte.

„Mivel nem tapadt rendesen a pálya, eleinte eléggé ellentmondásos információkat adtam a motorról a szervizeseknek, és amikor erre rájöttem, mondtam, hogy inkább várjunk egy kicsit, amíg jobb lesz a tapadás – mondta Talmácsi Gábor. – Utána már minden rendben volt, de az igazi különbségek a régi és az új motor között akkor mutatkoznak majd meg, ha gyorsulunk. Ehhez azonban még kell egy-két tesztnap.”

Hivatalos időmérés nem volt a pályán (nem használták a központi rendszert), úgyhogy a csapatok saját maguknak mérték az időt – egészen pontosan a telemetria rögzítette az adatokat. Ennek alapján csapattársai közül Sergio Gadea egytized másodperccel gyorsabb volt Talmácsinál, Hector Faubel pedig hat tizeddel lassúbb.
A 250 köbcentiseknél Tóth Imre szinte egész nap használt gumikkal körözött, mert mire megszokta a pályát a nagyobb versenygéppel, és elkezdhetett volna csapattársa, Hector Barbera mögött gyorsan menni, eleredt az eső. A magyar pilóta így is szerzett néhány pozitív tapasztalatot például arról, hogy a negyedliteres motor jóval gyorsabb, dinamikusabb a hosszú egyenesekben, mint a 125-ös, amelyen egészen az idei szezonig ült. A különbség közte és a világbajnoki címre is esélyes Barbera között 2.2 másodperc volt. Mivel péntekre esőt mondanak, mindkét magyar versenyző arra készül, hogy kipróbálja a vizes beállításokat a motorján.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik