Kimi Räikkönen továbbra is hallgat az esélyekről

Vágólapra másolva!
2007.02.09. 01:39
Címkék
Michael Schumacher és a Ferrari elválása óta kiemelt figyelem övezi az új szerzemény, a finn Kimi Räikkönen nyilatkozatait, aki azonban megmaradt régi „jó” szokásánál, hosszabb véleményalkotásra nem vállalkozott Jerezben sem. Pedig az egyik legnépszerűbb szaklap, az Autosport munkatársa mindent megpróbált.
Kimi Raikkönen hallgat az idei esélyekrôl, de dicséri a Ferrarinál uralkodó hangulatot
Kimi Raikkönen hallgat az idei esélyekrôl, de dicséri a Ferrarinál uralkodó hangulatot
Reuters
Kimi Raikkönen hallgat az idei esélyekrôl, de dicséri a Ferrarinál uralkodó hangulatot
Kimi Raikkönen hallgat az idei esélyekrôl, de dicséri a Ferrarinál uralkodó hangulatot
Kimi Raikkönen hallgat az idei esélyekrôl, de dicséri a Ferrarinál uralkodó hangulatot
Reuters
Kimi Raikkönen hallgat az idei esélyekrôl, de dicséri a Ferrarinál uralkodó hangulatot

„Nem tudom, hogy mi lesz a melbourne-i idénynyitón. Elmegyünk a futamra, lesz verseny is, de a harmadik nagydíjig, Bahreinig várni kell a következtetések levonásával” – válaszolta Räikkönen a március 18-i futamról szóló nyitó kérdésre, s szokásához híven a továbbiakban sem volt szószátyár.

A finn klasszist természetesen a tesztidőszak eddigi, mérsékelt eredményeiről is kérdezték, de ő igyekezett kikerülni a megfellebbezhetetlen „ítéletet”. A brazil Felipe Massa ugyan szerdán a leggyorsabb volt Jerezben, de előtte nem igazán remekeltek a maranellói istálló tagjai.

„Nehéz lenne bármit is mondani az okokról. Majd a versenyeken meglátjuk, hogy elég gyorsak vagyunk-e” – hangzott a räikköneni riposzt.

Az Autosport magazin természetesen kitért volna a McLarenre, a finn sztár korábbi csapatára is, de a Ferrari új csillaga gyorsan lezárta a kérdést. Elmondása szerint csak a saját feladatára figyel, nagyon jól érzi magát a Formula–1 történetének legeredményesebb csapatánál. Persze jól tudja, még sokat kell dolgoznia ahhoz, hogy sikeres legyen, de törekszik rá, s a tesztek során fellépő kisebb gondok nem zavarják. Azt viszont elismerte, hogy az új Bridgestone abroncsok nem kedveznek a stílusának, így az autót kissé át kell alakítani az eredményesség növelése érdekében.

A finn pilóta állítja, máris kiváló a kapcsolata csapattársával, Felipe Massával, s a helyzet folyamatosan jobb és jobb.

„Remek srác, s a csapat hangulata is jó. Fontos ez, hiszen a napok nagy részét együtt töltjük” – jegyezte meg a Jégember.

Räikkönen nem foglalkozik a többi csapattal, régi munkaadójával sem, így nem is hajlandó arra, hogy összevesse a Ferrarit és a McLarent.

„Nincs értelme ennek, hiszen a múlton már amúgy sem változtathatunk. Boldog vagyok mostani csapatomnál, örülök, hogy itt lehetek” – hangzott a „lehengerlő” válasz…

Ami pedig a csütörtöki napot illeti, természetesen Kimi Räikkönen is részt vett a jerezi tesztelés utolsó napján. Az idő nem volt éppen ideális az autózásra, hiszen szakadt az eső, ennek ellenére éppen a finn teljesítette a legtöbb, mégpedig 82 kört. Ez azonban csupán a negyedik helyhez volt elegendő (1:30.628 perc); a leggyorsabban a BMW-Sauberrel Nick Heidfeld száguldott (1:29.486). A második helyen Alex Wurz végzett a Williams-Toyotával (1:30.051), míg a harmadik a BMW-Sauber másik pilótája, Timo Glock lett (1:30.213). A címvédő Fernando Alonso kilenc kört követően legurult a betoncsíkról. A csapatvilágbajnok Renault két kocsijában Ricardo Zonta és Nelson Piquet jr. ült, ők két, illetve három kör megtétele után, mért idő nélkül fejezték be a tesztelést.

Teszt, Barcelona (nem hivatalos eredmények): 1. Nick Heidfeld (német, BMW-Sauber) 1:29.486 (35 kör), 2. Wurz (osztrák, Williams-Toyota) 1:30.051 (69), 3. Glock (német, BMW-Sauber) 1:30.213 (27), 4. Raikkönen (finn, Ferrrari) 1:30.628 (89), 5. Barrichello (brazil, Honda) 1:30.684 (64), 6. Rosberg (német, Williams-Toyota) 1:30.684 (47), 7. Massa (brazil, Ferrari) 1:30.746 (44), 8. Trulli (olasz, Toyota) 1:30.981 (89), 9. Montagny (francia, Toyota) 1:31.027 (75), 10. Coulthard (brit, Red Bull-Renault) 1:31.166 (65), 11. Webber (brit, Red Bull-Renault) 1:31.405 (68), 12. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:31.479 (71), 13. Alonso (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:31.573 (9), 14. Andretti (amerikai, Honda) 1:32.387 (62), 15. Zonta (brazil, Renault) idő nélkül (2), 16. Piquet (brazil, Renault) idő nélkül (3).
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik