Nico Rosberg (jobbra) megbízható autót remél, Alexander Wurz örül, hogy végre fôállásban versenyezhet
Reuters
Nico Rosberg (jobbra) megbízható autót remél, Alexander Wurz örül, hogy végre fôállásban versenyezhet
A tavaly fennállása legrosszabb idényét teljesítő Williams-istálló pénteken bemutatta új autóját, a Toyota-motorral hajtott FW29-est. Azután, hogy a gárda 17 futamon mindössze 11 pontot szerzett, és egyszer sem állt fel a dobogóra (először fordult elő azóta, hogy 1979-ben az első teljes szezonját futotta), szüksége lenne a javulásra.
Ebben segíthet neki új motorszállítója, a Toyota, két pilótája, a német Nico Rosberg és az osztrák Alexander Wurz, valamint új szponzorai, az amerikai AT&T és a kínai Lenovo. Az előző idénybeli eredményeit nem lesz nehéz felülmúlnia, s hogy valamelyik pilótája dobogóra álljon a roppant erősnek ígérkező mezőnyben, hatalmas szerencsére lenne szüksége. A Williamsen belül már az is nagy szó lenne, ha megvernék a Toyotát.
„Szándékosan nem tűzünk ki merész terveket, tavaly ugyanis nagyot csalódtunk a korai derűlátásunk miatt – mondta Patrick Head társtulajdonos. – Egy éve hatalmas pofont kaptunk, de az feltüzelt minket, készek vagyunk a harcra. Az autó jónak tűnik, a farrészen sok súlyt tudtunk megspórolni, ami szélesíti az egyensúly-beállítási lehetőségeinket.”
Az autó orrán az első légterelő különleges kialakítású, igaz, nem annyira merész, mint a 2004-es „rozmár”. A technikai csapat több kiváló szakemberrel bővült, a legutóbbi szerzemény Rod Nelson, Fernando Alonso renault-s versenymérnöke, aki főmérnöknek érkezik. A március 1-jén munkába álló szakember a versenyeken Sam Michael technikai igazgató feladatainak egy részét vállalja át.
A pilóták a vezetőséghez hasonlóan visszafogottan beszéltek a szezonról.
„Először is megbízhatóvá kell tenni a kocsit – mondta Nico Rosberg, aki tavaly a Bahreini Nagydíjon a leggyorsabb körrel kezdte pályafutását. – Ha rendszeresen célba tudunk érni, jöhet a következő lépés.”
„Nagyon nehéz lesz a pontszerzők közé kerülni – tette hozzá az elmúlt hat évet tesztpilótaként végigdolgozó Alex Wurz. – Már annak is örülök, hogy főállásban versenyezhetek, éveken át dolgoztam ezért. Be akarom bizonyítani a csapatnak, hogy jó lóra tett.”
Hamilton zárt a teszt élén
Lewis Hamilton volt a leggyorsabb az F1-es csapatok valenciai kollektív tesztelésének utolsó napján. A McLarennél a vb-címvédő Fernando Alonsót váltó brit újonc a hét legjobb időeredményét érte el, 1:11.119 percével egy tizeddel megverte a csütörtöki leggyorsabb Ralf Schumachert. A záró nap második legjobbja Kimi Räikkönen volt, a finn több mint hét tizedet kapott az újonctól, miközben ugyanúgy 112 kört teljesített, mint Hamilton. A McLarennél nem volt felhőtlen az öröm, Pedro de la Rosa autója ugyanis motorhiba miatt megállt a pályán.