Visszafogott Williams

Vágólapra másolva!
2007.02.03. 01:21
Címkék
Nico Rosberg (jobbra) megbízható autót remél, Alexander Wurz örül, hogy végre fôállásban versenyezhet
Nico Rosberg (jobbra) megbízható autót remél, Alexander Wurz örül, hogy végre fôállásban versenyezhet
Reuters
Nico Rosberg (jobbra) megbízható autót remél, Alexander Wurz örül, hogy végre fôállásban versenyezhet
Nico Rosberg (jobbra) megbízható autót remél, Alexander Wurz örül, hogy végre fôállásban versenyezhet
Nico Rosberg (jobbra) megbízható autót remél, Alexander Wurz örül, hogy végre fôállásban versenyezhet
Reuters
Nico Rosberg (jobbra) megbízható autót remél, Alexander Wurz örül, hogy végre fôállásban versenyezhet

A tavaly fennállása legrosszabb idényét teljesítő Williams-istálló pénteken bemutatta új autóját, a Toyota-motorral hajtott FW29-est. Azután, hogy a gárda 17 futamon mindössze 11 pontot szerzett, és egyszer sem állt fel a dobogóra (először fordult elő azóta, hogy 1979-ben az első teljes szezonját futotta), szüksége lenne a javulásra.

Ebben segíthet neki új motorszállítója, a Toyota, két pilótája, a német Nico Rosberg és az osztrák Alexander Wurz, valamint új szponzorai, az amerikai AT&T és a kínai Lenovo. Az előző idénybeli eredményeit nem lesz nehéz felülmúlnia, s hogy valamelyik pilótája dobogóra álljon a roppant erősnek ígérkező mezőnyben, hatalmas szerencsére lenne szüksége. A Williamsen belül már az is nagy szó lenne, ha megvernék a Toyotát.

„Szándékosan nem tűzünk ki merész terveket, tavaly ugyanis nagyot csalódtunk a korai derűlátásunk miatt – mondta Patrick Head társtulajdonos. – Egy éve hatalmas pofont kaptunk, de az feltüzelt minket, készek vagyunk a harcra. Az autó jónak tűnik, a farrészen sok súlyt tudtunk megspórolni, ami szélesíti az egyensúly-beállítási lehetőségeinket.”

Az autó orrán az első légterelő különleges kialakítású, igaz, nem annyira merész, mint a 2004-es „rozmár”. A technikai csapat több kiváló szakemberrel bővült, a legutóbbi szerzemény Rod Nelson, Fernando Alonso renault-s versenymérnöke, aki főmérnöknek érkezik. A március 1-jén munkába álló szakember a versenyeken Sam Michael technikai igazgató feladatainak egy részét vállalja át.

A pilóták a vezetőséghez hasonlóan visszafogottan beszéltek a szezonról.

„Először is megbízhatóvá kell tenni a kocsit – mondta Nico Rosberg, aki tavaly a Bahreini Nagydíjon a leggyorsabb körrel kezdte pályafutását. – Ha rendszeresen célba tudunk érni, jöhet a következő lépés.”

„Nagyon nehéz lesz a pontszerzők közé kerülni – tette hozzá az elmúlt hat évet tesztpilótaként végigdolgozó Alex Wurz. – Már annak is örülök, hogy főállásban versenyezhetek, éveken át dolgoztam ezért. Be akarom bizonyítani a csapatnak, hogy jó lóra tett.”

Hamilton zárt a teszt élén

Lewis Hamilton volt a leggyorsabb az F1-es csapatok valenciai kollektív tesztelésének utolsó napján. A McLarennél a vb-címvédő Fernando Alonsót váltó brit újonc a hét legjobb időeredményét érte el, 1:11.119 percével egy tizeddel megverte a csütörtöki leggyorsabb Ralf Schumachert. A záró nap második legjobbja Kimi Räikkönen volt, a finn több mint hét tizedet kapott az újonctól, miközben ugyanúgy 112 kört teljesített, mint Hamilton. A McLarennél nem volt felhőtlen az öröm, Pedro de la Rosa autója ugyanis motorhiba miatt megállt a pályán.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik