A Red Bull a csúcsra tör

Vágólapra másolva!
2007.01.27. 01:24
Címkék
Visszafogott bemutatót tartott pénteken a Red Bull, amely szeretné kihasználni a Formula–1 átmeneti állapotát, és felzárkózna az élcsapatokhoz. Ebben Adrian Newey autója és a Renault motorja segíthet neki.
Mark Webber (balra) és David Coulthard bízik benne, hogy a Red Bull-istálló fel tud zárkózni az élcsapatokhoz
Mark Webber (balra) és David Coulthard bízik benne, hogy a Red Bull-istálló fel tud zárkózni az élcsapatokhoz
Mark Webber (balra) és David Coulthard bízik benne, hogy a Red Bull-istálló fel tud zárkózni az élcsapatokhoz
Mark Webber (balra) és David Coulthard bízik benne, hogy a Red Bull-istálló fel tud zárkózni az élcsapatokhoz
Mark Webber (balra) és David Coulthard bízik benne, hogy a Red Bull-istálló fel tud zárkózni az élcsapatokhoz
Mark Webber (balra) és David Coulthard bízik benne, hogy a Red Bull-istálló fel tud zárkózni az élcsapatokhoz

A Red Bull-istálló pénteken Barcelonában visszafogott csapatbemutatót tartott, a boxutcában rövid fotózás után azonnal kezdetét vette a tesztelés. Az elmúlt években megszokhattuk, hogy a csapat a nagydíjakon előtérbe helyezi a szórakozást, hatalmas motorhome-ja és bulijai üdeséget vittek a Formula–1 merev világába. Ehhez képest most minimális volt a felhajtás, ami persze csalóka a gárda jövőképét illetően.

A Red Bullnál ugyanis minden adva van a sikerhez: az új autó a Williamsszel és a McLarennel világbajnoki címek sorát megnyerő Adrian Newey első igazi Red Bull-négykerekűje, a motor pedig az előző két évad világbajnokától, a Renault-tól érkezik. A francia gyár garantálja, hogy ugyanolyan jó motorokat ad az osztrák színekben futó csapatnak, mint amilyennel saját pilótáit kiszolgálja. A Ferrarival ellentétben a Renault motorszállítóként is nagyon sikeres, a kilencvenes években a Williams és a Benetton oldalán sorozatban nyerte a vb-címeket.

Michael Schumacher visszavonulása, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen csapatváltása miatt nehéz jósolni, és a Red Bullnál abban bíznak, hogy a helyzet most a legmegfelelőbb ahhoz, hogy a középcsapatok felzárkózzanak a legjobbakhoz.

„Az új RB3-as sok mclarenes vonást hordoz, tulajdonképpen ez az ott végzett munkám tökéletesítése – árulta el a tizenkét világbajnoki címmel büszkélkedő Newey. – A legnagyobb kihívást a Bridgestone-gumikra való átállás jelenti, ahhoz, hogy ez zökkenőmentes legyen, kellett hagyni könnyen módosítható elemeket az autón.”
A csapat a Jaguarból Red Bullá válása óta foglalkoztatott pilótája, David Coulthard mellé Mark Webbert szerződtette a Williamstől, ez a szezon az ausztrál számára is vízválasztó lehet. Az idei autó elég jó lehet ahhoz, hogy versenyt nyerjen vele, és előfordulhat, hogy bekövetkezik az áttörés. Ugyanakkor ha kikap Coulthardtól, az visszavetheti, és eltűnhet a süllyesztőben.

A Red Bull két tesztpilótát alkalmaz az idén, Robert Doornbos és Michael Ammermüller vezetheti a teszteken az RB3-ast. Ezzel eldőlt, hogy a holland nem lesz a Toro Rosso sofőrje. A fiókcsapat felállása legkésőbb február 6-án derül ki, akkor tartja ugyanis bemutatóját. ---- T ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik