Csütörtökön a Honda-istálló folytatta a Formula–1-es csapatbemutatók sorát, Barcelonában az RA107-es volt a főszereplő. Az új festés még várat magára, a teamnek előbb főszponzort kell találnia.
AFP
A Honda nem sokáig bírta az elsô tesztet Jenson Button alatt
AFP
A Honda nem sokáig bírta az elsô tesztet Jenson Button alatt
A Honda-istálló a tavalyi Magyar Nagydíjon aratott győzelméből kíván lendületet venni, és végre a teljes szezonon át az élcsapatok közé akar tartozni. Ezt Nick Fry csapatfőnök mondta el a gárda barcelonai sajtótájékoztatóján, amelyen az új autót már bemutatta a csapat, csak éppen nem a végleges festéssel.
A Honda tudniillik továbbra is csak tárgyal a lehetséges főszponzorral, ezért arra, hogyan is néz majd ki az RA107-es a versenyeken, csak februárban kapunk választ. Ám csütörtökön kiderült, csupán a színek kérdésesek, a célok nem. Kiegyensúlyozott évet szeretne a Honda, azaz elkerülné a legjobb idényeit jellemző, kora nyári hullámvölgyet. 2004-ben és tavaly is erősen kezdett az istálló, de a tavasz végére visszaesett. A múlt évben a Hungaroringen Jenson Button győzött, és az utolsó hat futamon mindenkinél – beleértve Fernando Alonsót és Michael Schumachert is – több pontot szerzett.
„Az összes versenyen ugyanazt a teljesítményt akarjuk nyújtani, ezzel megtörnénk a korábbi esztendők rossz szokását – jelentette ki Nick Fry. – A legjobb éveinkben is voltak rémesen rossz időszakaink, de az idén erős kezdés után hasonlóan jó szereplést szeretnénk felmutatni a középső szakaszban és a hajrában is.” A Formula–1-ben azt mondják, az első győzelem megszerzése a legnehezebb, és ha egyszer egy csapat rájött, hogyan kell nyerni, könynyebben meg tudja tartani ezt a szintet. Fry elmondta, az idén is elvár legalább egy sikert, de a továbblépést több diadal bizonyítaná.
Az új autóval Rubens Barrichello körözhetett először, szerdán 40 problémamentes kört tett meg a Circuit de Catalunyán. A csütörtöki sajtótájékoztatót követően Button is kipróbálta az RA107-est, ám az átmenetileg koromfeketére festett négykerekű három kanyar után lerobbant. Button később visszament a pályára, és újra körözni kezdett.
Az angol, mintha előre érezte volna, hogy nem ússza meg gond nélkül az első tesztet, visszafogottan nyilatkozott. „Minden pilótának, így nekem is a futamgyőzelem az álmom, de nem célszerű ilyenkor túl sokat elvárni a csapattól – mondta a 27 éves pilóta. – Melbourne-ben kiderül, milyen az autónk a többiekéhez képest. Egyébként inkább dolgoznunk kell, nem pedig a sikerekről álmodozni.”
Barrichello nem mert jósolgatni, de neki tetszett az autó a szerdai gyakorláson, és boldog volt, hogy ferraris korszaka után ismét Bridgestone gumikon száguldhatott.
„Tavaly nagyon furcsa volt a holt szezon, új volt a csapat, az autó, nehezen szoktam hozzá a körülményekhez – mondta a 34 éves brazil. – Ám a tanulóévem után teljesen más volt az első teszt, rögtön éreztem a kocsit, és örültem, hogy ismét a Bridgestone gumijain mehettem. Két évvel ezelőtt mások voltak az abroncsok, de most közel sem éreztem akkora változást, mint tavaly, amikor először próbáltam ki a Michelint.”
A veterán pilóta kiemelte, hogy a tavalyi autóval végrehajtott decemberi tesztek létfontosságúak voltak, mert az akkor megszerzett tapasztalatok alapján fejlesztették ki az RA107-es felfüggesztését, amely kiválóan működik a Bridgestone gumikkal.