A VB-PONTVERSENYEK VÉGEREDMÉNYE:
A VB-PONTVERSENYEK VÉGEREDMÉNYE:
„Minden oké, első lettem!” – mondta Talmácsi Gábor édesapjának, éppen akkor, amikor utolértük telefonon a jerezi kollektív teszt második napja után. Vb-bronzérmesünk motorjára kedden még nem szerelték fel az időméréshez szükséges műszert (a csapat mérése alapján azonban már ekkor is a legjobb volt), szerdán azonban már hivatalosan is ő bizonyult a teszt „királyának” a 125 köbcentis kategóriában.
Az időjárás nem volt éppen ideális Jerezben: délután háromig el sem kezdték a körözést a pilóták, mert hideg volt, a pálya pedig vizes. Ennek tudható be, hogy a pályacsúcs nem került veszélybe, jó hír viszont, hogy egész nap Talmácsi diktálta az iramot.
„Jó érzés volt végig az első helyen állni, bár egyáltalán nem kockáztattam, mert így is túl sok volt az esés. A teszt nem arra való, hogy rekordot motorozzunk, hanem arra, hogy beállítsuk a gépet, és ez sikerült. Ráadásul a leggyorsabb voltam, ennél többet nem kívánhatok” – mondta Talmácsi, aki mögött Lukas Pesek végzett a második helyen.
A 250 köbcentisek is köröztek: a Team Tóth színeiben Hector Barbera egymás után a második napon volt verhetetlen. A csapat magyar pilótája, Tóth Imre hamar túltette magát a keddi esésen (155 km/órával elcsúszott, de zúzódásokkal megúszta, és azzal, hogy a bőrruhával együtt a bőr is lehorzsolódott a könyökéről), és szerdán megint jó iramot diktált. Keddi nyolcadik helye után ezúttal kilencedikként végzett, és tökéletesen elégedett motorjával.
„Ha tudtam volna, hogy ilyen jó kettőötvenes motorral versenyezni, már hamarabb váltottam volna” – viccelődött Tóth, aki persze tudja, most jött el a váltás ideje, most kapott megfelelő ajánlatot, hogy érdemes volt följebb lépnie.
A nyolcadliteres és a negyedliteres kategória következő kollektív tesztjét szombaton és vasárnap Valenciában rendezik.