A Renault Fernando Alonso távozása ellenére is ragaszkodik a maximális teljesítményhez, az idén is a két világbajnoki cím megszerzését tűzte ki célul – derült ki az istálló amszterdami idénynyitóján.
Reuters
A vadonatúj színekben pompázó Renault-val az idén Giancarlo Fisichella (jobbra) és az újonc Heikki Kovalainen gy?jtheti a pontokat a Formula?1-es vb-sorozatban
Reuters
A vadonatúj színekben pompázó Renault-val az idén Giancarlo Fisichella (jobbra) és az újonc Heikki Kovalainen gy?jtheti a pontokat a Formula?1-es vb-sorozatban
Az idei a nagy változások éve lesz a Formula–1-ben, és ez alól a világbajnoki címvédő Renault sem kivétel. A csapattól négy sikeres esztendő után távozott Fernando Alonso, aki az elmúlt két évben világbajnoki címet szerzett, és a gárdát is a csúcsra juttatta a konstruktőrök között. A francia gyár istállója látványos módosításokkal vág neki az Alonso utáni érának, ami az új főszponzornak, a holland ING pénzügyi csoportnak köszönhető.
A nemzetközi vállalat érkezése miatt teljesen átfestették a Renault-t, de a csapatvezetőség határozottan elzárkózik attól, hogy újrakezdésről beszéljen.
„Az elmúlt két évben duplázni tudtunk a világbajnokságon, semmi okunk arra, hogy átváltozásról beszéljünk” – mondta Alain Dassas, az istálló igazgatója az együttes Amszterdamban megtartott idénynyitó ünnepségén. Leszögezte, hogy az idén is a világbajnoki cím megszerzése lesz a fő cél, és ebben megerősítette Flavio Briatore csapatfőnök is.
„Fernando Alonso távozását sokan túlértékelik – mondta az olasz üzletember. – Nagy változás lesz a csapat életében, de nem akkora, mint kívülről látszik. A győzelemhez nem egy ember kell, hanem nagyszerű csapat. A technikai gárdánk együtt maradt, van két remek pilótánk, akikkel évek óta együtt dolgozunk. Az idén be kell bizonyítanunk, hogy a közösségről alkotott szemléletünk megállja a helyét.”
A konstruktőr-világbajnoki cím védője a holland nagyváros The Factory nevű, egykor hajógyárnak megépített, ma már kiállítási csarnokként üzemelő épületében fogadta vendégeit. Az R27-es négykerekűt a manapság az élcsapatoktól már elvárt, látványos show keretében leplezte le. A korábbi években megszokott kék-sárga festéstől eltérően a fehér és a narancsszín dominál, ami a szponzorváltással magyarázható.
Fisichella végre kiléphet az árnyékból
A Renault-t Alonso távozása miatt a szakemberek kevésbé tartják esélyesnek, mint az előző években, hiszen a vb-címvédő spanyol pilóta a McLarennel, a Ferrari a Felipe Massa, Kimi Räikkönen párossal igyekszik elhódítani a világbajnoki trófeákat. A sok változás miatt rég nem látott bizonytalanság teszi a szokásosnál is izgalmasabbá a holt szezont, igaz, a többség szerint a Ferrari az első számú esélyes. Ennek oka a gumik ismerete, de mint más, Michelinről Bridgestone-ra váltó istállók, a Renault is gyorsan ledolgozhatónak véli ezt a hátrányt.
A kérdés már csak az, melyik pilóta lesz képes arra, hogy felvegye a versenyt a futamgyőzelmekért?
Giancarlo Fisichella két évet töltött Alonso árnyékában, és a spanyol távozása után tőle remélik, hogy a gárda vezére lesz. Ez az utolsó esélye arra, hogy nagyot alkosson, és azt is tudja, hogy ha esetleg alulmarad újonc csapattársával szemben, nem kap több lehetőséget. Az együttesben ugyanis már az ő helyére pályázik a tesztpilóta, Nelson Angelo Piquet, akiben Briatore a jövőt látja.
„Ha olyan megbízható autónk lesz, mint az előző két évben, bármire képesek lehetünk – mondta a 34 éves olasz. – Az eddigi tesztek biztatóak, ha a folytatás is olyan lesz, mint a kiinduló pont, nem kell szégyenkeznünk. Persze az idén nagyon nehéz lesz versenyeket nyerni, főleg Alonsóval szemben, de a dobogóra mindenképpen oda kell érnünk.” ---- & ---- &