30 percet késett Kátai Péter a motorosok keddi rajtjáról, de nem esett ki a versenyből
25 órát töltött élelem nélkül Dési János a sivatagban, szeren-csére víz volt nála
Az utolsó sivatagi homoktúra
Minden magyar teljesítette a keddi szakaszt. Kátai Péter egy bosszantó malőr miatt visszacsúszott, Szalay Balázs ezen a napon megelőzte Palik Lászlót, a kamionosok közül ezúttal is Darázsi Zsolt volt a leggyorsabb.

Kátai Péter ôrült iramban száguldott, emiatt csúszkálni kezdett a motorja

Kátai Péter ôrült iramban száguldott, emiatt csúszkálni kezdett a motorja
Nema, reggel hat óra. Most is a motorosok a korán kelők, igaz, nagy részük még sötétedés előtt befejezte az előző szakaszt. Sokan az étkezősátorban találtak maguknak helyet, úgyhogy nincs más dolguk, mint belebújni a ruhába, csizmába, és indulás előtt reggelizni. A szokásoktól eltérően nem túlozzák el az adagot, nem is esznek összevissza mindent, ahogy szoktak, mert tudják, ez a nap jóval rövidebb lesz, mint az előzőek. Valóban, este hatra a mezőny nagy része eléri a nemai tábort.
Számokban
Ez azt jelenti, hogy éppen ennyi hátrányt szedett össze, mielőtt még egyáltalán ráhajtott volna a pályára. Nem csoda, hogy amikor odaért, tiszta erőből elkezdte húzni a gázt, hogy ledolgozza hátrányát. Ennek meg az volt a hátulütője, hogy a motorja veszélyesen csúszkálni kezdett a nyomban, úgyhogy vissza kellett vennie a tempóból. A 36. helyet szerezte meg a szakaszon.
Történelem
Nema–Nema körszakasz nem volt még a Dakar-rali története során, bár magát a várost többször is érintette a mezőny. 1990-ben például érdekes Nema–Tidzsikdzsa szakaszt rendeztek, amelyen meglepetésre egy Ladával (!) érték el a legjobb időeredményt, s a győztes nem volt más, mint a legendás Jacky Ickx, aki szinte minden autós szakágban kipróbálta magát pályafutása során, napjainkban pedig versenyeket szervez.
Abban az évben mindössze egy hölgy vállalta, hogy motorral nekivág a Dakar távjának, Patricia Schek, aki 57 éves édesapjához hasonlóan BMW R80-ast választott a hoszszú útra. (Ők ketten egyébként még évekig együtt motoroztak – tavaly is itt voltak a Dakaron.) De visszatérve 1990-re: a versenyt az autósok mezőnyében Ari Vatanen nyerte meg (Peugeot 405), a motorosoknál pedig az olasz Edi Orioli (Cagiva) volt a leggyorsabb.
Abban az évben mindössze egy hölgy vállalta, hogy motorral nekivág a Dakar távjának, Patricia Schek, aki 57 éves édesapjához hasonlóan BMW R80-ast választott a hoszszú útra. (Ők ketten egyébként még évekig együtt motoroztak – tavaly is itt voltak a Dakaron.) De visszatérve 1990-re: a versenyt az autósok mezőnyében Ari Vatanen nyerte meg (Peugeot 405), a motorosoknál pedig az olasz Edi Orioli (Cagiva) volt a leggyorsabb.
Palik László és Darázsi Gábor ugyanazt a taktikát alkalmazta, mint egy nappal korábban: semmiféle kockázatot sem vállalt. Ez a terv általában az élvezet rovására megy, ám az ezüst Nissan pilótája rácáfolt erre: azt mondta, ez most nem volt olyan rossz. Sikerült optimális guminyomást találniuk, ez pedig elősegítette, hogy „egy gázzal” kijöjjenek a szakaszról (37. hely).
Kamionosaink közül a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Laklóth Aladár trió volt a leggyorsabb – és ezúttal is húszon belül (a 17. helyen) végzett. A kamionoknak nem kedvezett a „hullámvasútszerű” út, általában az első bucka megdobta a gépet, amely utána önjáró módon pattogott tovább.
A másik két egység sofőrjei közül Szaller Zoltán utálta, Szobi Balázs viszont kedvelte a ralis pályát, abban azonban egyetértettek, hogy itt elkélt az óvatosság. Szallernek így is volt szerelnivalója, mivel az előző nap leszakadt a sárvédőtartó, amelyet két spaniferrel rögzítettek erre a szakaszra. Szobi végig vigyorgott a gyors szakaszon, egészen addig, amíg az első csekkpont után, egy ugratónál el nem repedt előtte keresztben a szélvédő. Akkor már a többiek is rászóltak, hogy vegyen vissza a tempóból. Mert most már el kell jutni Dakarig. ---- A ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







