Michael Schumachert nem érdeklik a hívások

Vágólapra másolva!
2006.09.20. 00:25
Címkék
Másfél héttel ezelőtt Michael Schumacher lezárta a Formula–1 világának elmúlt hónapjait meghatározó találgatást, s bejelentette: a szezon végén befejezi sikerekben gazdag pályafutását. A Ferrari német klasszisának döntését azonban nem mindenki tekinti véglegesnek, a szakértők egy része szerint a Renault és a BMW-Sauber is tárt karokkal fogadná.
?Sajnos nincs már sok idôm a Formula?1-ben? ? gondolhatja az idény végén visszavonuló Michael Schumacher
?Sajnos nincs már sok idôm a Formula?1-ben? ? gondolhatja az idény végén visszavonuló Michael Schumacher
AFP
?Sajnos nincs már sok idôm a Formula?1-ben? ? gondolhatja az idény végén visszavonuló Michael Schumacher
?Sajnos nincs már sok idôm a Formula?1-ben? ? gondolhatja az idény végén visszavonuló Michael Schumacher
?Sajnos nincs már sok idôm a Formula?1-ben? ? gondolhatja az idény végén visszavonuló Michael Schumacher
AFP
?Sajnos nincs már sok idôm a Formula?1-ben? ? gondolhatja az idény végén visszavonuló Michael Schumacher

Az biztos, sokan szeretnék, ha folytatná a sportág legsikeresebb versenyzője, s az is tény, hogy szükség is lenne a maradására. Michael Schumacher ugyanis nagy népszerűségnek örvend a Formula–1-es szurkolók körében, és személye gazdaságilag is vonzó. Ezt jól mutatja az a tény is, hogy menedzsere, Willi Weber elárulta, egyéni szponzorainak többsége jövőre sem hagyja el, noha valószínűleg a pályákon már nem népszerűsítheti a különböző termékeket. Michael Schumacher azonban „munka nélkül” is majdnem 30 millió dollárt kereshet. Ez pedig az egyik német napilap szerint több, mint amennyire Ralf Schumacher, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen összesen számíthat a támogatóktól a következő évben…

Sokan úgy gondolják, hogy a hétszeres világbajnok egy-két szezonon át még biztosan versenyben lenne a legjobbakkal, de „ezer százalék”, hogy a Felipe Massával és Räikkönennel hosszú távú szerződést kötő Ferrari már nem tudja versenyzőként alkalmazni. A két fiatalra ugyanis több éven át számítanának, ráadásul a sikerekben főszereplő szakemberi csapat sem marad változatlan.

A Renault-nak már megvan a pilótapárosa

Ross Brawn technikai igazgató kihagyja a 2007-es sorozatot, és Jean Todt csapatfőnök maranellói közeljövője sem biztos. Az istálló legalább tesztpilótaként számítana Michael Schumacherre, mert felbecsülhetetlen tapasztalata van a tűzpiros autókkal kapcsolatban, ami nem mondható el Massáról és Räikkönenről sem.
Bernie Ecclestone, az F1 „ura” a múlt héten azt állította, a Renault szívesen szerződtetné a viszszavonulásra még nem, az Alonso elleni világbajnoki hajrára azonban már erőteljesen készülő, a napokban Franciaországban tesztelő németet. Az egyik legnagyobb bökkenő, hogy a francia csapat már megnevezte jövő évi kettősét: Giancarlo Fisichella és a csapatot az idén tesztpilótaként segítő Heikki Kovalainen jut szóhoz. Az olasz már évek óta a Renault alkalmazottja, míg a 25 éves finn újonc régóta dörömbölt az F1 ajtaján.

A BMW megkereste a német világsztárt

Ráadásul köztudomású, hogy Flavio Briatore csapatfőnök kedveli Kovalainent, vagyis megítélésünk szerint a sportág világát kívülről és belülről is tökéletesen ismerő Ecclestone most téved. Fisichella viszont eddig nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, vagyis előfordulhat, hogy hamarosan mégis át kell adnia a helyét…
A Renault nem szórja a pénzt, márpedig a Ferrari első számú klasszisának sokat kellene fizetnie. Persze az is tény, hogy Briatore régóta ismeri egykori pártfogoltját, vagyis Michael Schumachernek kevés gondja lenne a beilleszkedéssel.

Ami a BMW-Saubert illeti: a vezetőség hetekkel ezelőtt jelentette be, hogy megkereste a hétszeres világbajnokot, de kevesen vették komolyan a tájékoztatást. Pedig kézenfekvő is lehetne Michael Schumacher megszerzése, hiszen a német autógyár amúgy is hatalmas presztízse jelentősen nőhetne az F1-ben, ha együtt dolgozna az ország legsikeresebb és legnépszerűbb sportemberével. A csapat egyelőre nem jelentette be 2007-es összeállítását, de szinte biztos, hogy Nick Heidfeld folytathatja, s a monzai Olasz Nagydíjon harmadik helyezett, a Formula–1-ben – versenyzőként – a Magyar Nagydíjon bemutatkozó lengyel Robert Kubica szerepvállalására is nagy az esély.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Utóbbi pilóta esetében azt is figyelembe kell venni, hogy hazája, Lengyelország egyelőre fehér folt a sportág térképén, így a szponzorok óriási lehetőség előtt állnak. Néhány hét alatt Kubica lett az ország legeladhatóbb sportolója, és sokat számít az is, hogy a világ számos olyan pontján élnek lengyel kolóniák, ahol népszerű sportág az F1. Így Kubica és a BMW gazdaságilag is sikeres duót alkothat.

Az biztos, hogy csupán anyagiakkal nem lehet Michael Schumachert a sportágban tartani, hiszen januártól június végéig már az idén is 58 millió dollárt keresett. Szakmai érvek azonban szóba jöhetnek de a monzai bejelentés alighanem végleges, és a nyolcadik világbajnoki címéért küzdő klaszszis jövőre „már csak” a Ferrari fejlesztését segíti tapasztalataival.

Schumi nélkül visszaesés várható

„Mindig azt mondtam, ha visszavonulok, egy ideig semmit sem akarok csinálni. Utána pedig a hangulatomtól függően eldöntöm, miként alakítom a jövőmet. Az biztos, hogy mindig tagja maradok a Ferrari-családnak, csak az a kérdés, milyen minőségben. Még fitt vagyok, de vajon meddig bírnám? Sohasem akartam középszerű pilóta lenni. Az nem én lennék” – mondta a napokban Michael Schumacher. Vagyis nem igazol másik csapathoz, hanem biztosan befejezi versenyzői karrierjét.

Az viszont valószínű, hogy a német klasszis távozása miatt gazdasági visszaesés várható, gyanítható, hogy szurkolóinak egy része a közeljövőben nem költ annyit a sorozatra, mint az utóbbi években, s néhány, a személyéhez közvetlenül kötődő szponzor is eltávolodik majd a sportágtól. Ám hamarosan már új szuperhősök jönnek, akik hosszú távon betölthetik a keletkezett űrt. ---- 4 ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik