Bár Michael Schumacher Fernando Alonso ellen csatázik, ahhoz, hogy elvegye tőle a világbajnoki címet, nemcsak neki kell legyőznie, hanem másoknak is. Leginkább csapattársában, a Török Nagydíjon mindkettejüket megelőző Felipe Massában bízhat.
Felipe Massa Törökországban nem tudott segíteni Michael Schumachernek, a hátralévô futamokon azonban kulcsszereplô lehet
Felipe Massa Törökországban nem tudott segíteni Michael Schumachernek, a hátralévô futamokon azonban kulcsszereplô lehet
Egyre élesebb a világbajnoki címért folyó küzdelem Fernando Alonso és Michael Schumacher között. Mindössze négy verseny van hátra a szezonból, és 12 pont a különbség a két pilóta között. A Ferrari német sofőrje lelkesen üldözi a címvédőt, ám a Törökországban elveszített két pont miatt nehéz helyzetbe került: nem elég már minden versenyen Alonso előtt végeznie, az is kell, hogy valaki közéjük kerüljön, mert csak így tud kettőnél több pontot faragni hátrányából egy futamon.
Barrichello: Massa szerencsés volt
Első számú segítője ebben a tekintetben csapattársa, Felipe Massa, s a brazil egyik legfontosabb feladata, hogy Schumit világbajnoki címhez segítse. A legjobban akkor teljesít, ha a hétszeres világbajnok mögött, de a spanyol rivális előtt halad át a célvonalon. Isztambulban ezt tökéletesen meg tudta volna oldani, csakhogy egy véletlen folytán közéjük került Alonso, Massának pedig nem volt más választása, mint megnyerni a futamot a spanyol és a harmadik helyen ragadó német előtt. „Massa tökéletesen vezetett, minden összejött neki, azzal pedig, hogy egy pilóta bekerült ő és Michael közé, megkapta élete nagy lehetőségét – mondta Rubens Barrichello, aki Massa elődjeként igazán bennfentesnek mondható az ügyben. – Ha ez nem történt volna meg, mindenki tudja, mi lett volna a verseny végeredménye, mi a Ferrari filozófiája.”
Barrichello Ausztriában egyszer a második, egyszer pedig az első helyet adta át Schuminak az utolsó kanyarban. A Ferrari taktikája miatt tiltották be a csapatutasítások egyértelmű használatát. Persze az istállókon belüli trükkök így is megmaradtak, csak már nem olyan feltűnőek, mint évekkel ezelőtt. A Ferrari célja pedig az, hogy Schumacher és Alonso közé ékelje Massát Monzában, és a következő három futamon.
Érdekesség, hogy amikor a brazil a győztes Schumacher és Alonso közé került a leintésnél, nem volt egyedül, mások is befértek a spanyol elé. Az Egyesült Államokban Giancarlo Fisichella és Jarno Trulli, Németországban Kimi Räikkönen és Jenson Button előzte még meg a gyengélkedő Alonsót.
Fisichella otthon sem előzhet
Nézzük, ezúttal kikre számíthat a hétszeres világbajnok. Fisichella ugyanabban a cipőben jár, mint Massa, azaz ha közvetlenül Alonso előtt halad, valahogy elintézi, hogy forduljon a sorrend. Indianapolisban Trulli is köztük volt, két pozíciót pedig már nem adott fel. Hockenheimben viszont a célig kísérte társát. A hazai pályán induló Fisicónak a konstruktőr-világbajnokság miatt a lehető legtöbb pontot kell szereznie, igaz, a Renault számára Alonso elsősége a legfontosabb, és ezt szem előtt kell tartania.
Räikkönen a Magyar és a Török Nagydíjon is balesetet szenvedett, utóbbit követően hátfájás miatt kihagyta a múlt heti, monzai tesztelést, egy ideig kérdéses volt a mostani szereplése is. Ám felépült, és szeretne bizonyítani Olaszországban, ahol ha vasárnap valóban bejelentik a ferraris szerződését, jó pontokat szerezhet Schumi megsegítésével. Csapattársa, Pedro de la Rosa Törökországban nem volt meggyőző, de magyarországi teljesítménye után őt sem lehet leírni.
Button és Barrichello szereplése a Honda új motorjától függ. A csapatnak ugyanis a nemrégiben elkészült V8-asával két versenyt kell teljesítenie az idényzáró Brazil Nagydíjig, mert csak így fogadtathatja el a Nemzetközi Automobil-szövetséggel. A következő négy évben ugyanis azokat a motorokat használhatják, amelyeket az FIA átvesz a Japán vagy a Brazil GP-t követően. Az óvatosság pedig teljesítményben visszavetheti a Honda duóját. Barrichelló mindenesetre kedveli Monzát, 2002-ben és 2004-ben is győzött az Olasz GP-n.
Ralf Schuminak jól megy monzában
Trulli és Ralf Schumacher közül előbbi hazai pályán indul, míg utóbbi négyszer is állt már dobogón Monzában, igaz, legutóbb öt éve. A vélhetően a visszavonulás előtt álló Michael Monzában számíthat az öccsére. Mark Webber az idén többször is kiváló teljesítményt nyújtott, bár autója megbízhatatlansága miatt eddig rendre csalódnia kellett az ausztrálnak.
A többiektől nemigen lehet várni, hogy beleszóljanak a nagyok csatájába. David Coulthard ugyan 1997-ben nyert Monzában, elsőségét még McLaren-Mercedesszel szerezte, a mostani Red Bull-Ferraritól viszont a pontszerzés is bravúr, nemhogy a Renault legyőzése.