Gál István idei első futamgyőzelmét arathatta volna az országos bajnokság negyedik futamán, ám egy ellenőrzőpont kihagyása miatt Rigler Zoltán végzett az élen.
Az ötödik szelektív szakasz meghatározta a hét végi tereprali-verseny végkimenetelét. Elég csak azt említeni, hogy az első napi dobogósok közül ketten is ott „véreztek el”. Iszonyú sár volt, a pálya az elmúlt napok időjárása miatt rengeteg buktatót rejtett, és jó néhányan nem is jutottak át rajta. A vezéráldozatok közé tartozott az addigi éllovas Ács László, akinek Nissanjából kiszakadt az első futómű, valamint a harmadik pozícióból búcsúzó Palik László – ő egy sárral teli gödörbe esett bele autóstul. Kevesen jutottak át ezen a szakaszon gond nélkül, ám akinek sikerült, az szinte biztosra vehette a jó végeredményt. Közéjük tartozott a Gál István, Oroszlán Tibor kettős, amely a tizedik helyről zárkózott fel azon a néhány kilométeren az első pozícióba. Ez azért még egy nyolcszoros bajnoktól is kiemelkedő teljesítmény. „Azért nekünk sem volt ez sétagalopp – mondta büszkén. – Az egyik szakaszon kigyulladt az autónk, de gyorsan eloltottuk, és meg sem fordult a fejünkben, hogy ne folytassuk a küzdelmet.”Ezen a vidadalon az is kiderült – immár nem először –, hogy Szalay Balázs Opel Fronterája nemcsak a sivatagi homokot, hanem a magyar sarat is jól tolerálja. Persze a pilóta rutinja és türelme is kellett ahhoz, hogy sorozatban másodszor végezzen az ezüstös pozícióban. A Dakart négyszer teljesítő versenyzőnek ezúttal Tóth Dénes navigált, és a közös munkával elért eredménynek köszönhetően Szalay megerősítette összetettbeli harmadik helyét. A dobogó harmadik fokára Rigler Zoltán állhatott fel, aki végre úgy érezheti, beérett munkája gyümölcse, hiszen most először fejezett be egy versenyt a pokoli erős Touareggel. És micsoda versenyt! Lapzártakor, a GPS-ek ellenőrzése után kiderült, hogy Gál István és Oroszlán Tibor kihagyott néhány pontot, így az ötödik helyre kerültek, az első hely Rigleréknek jutott.TEREPRALI. AUTO PORT4-KUPA, AZ OB 4. FUTAMA
Abszolút sorrend a szelektív szakaszok eredménye alapján (büntetések nélkül): 1. Rigler, Maurer (R & R motorsport, Volkswagen Touareg), 2. Szalay, Tóth D. (Szalay Dakar Team, Opel Frontera), 3. Liszi, Fenesi (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero)