Az NSO ajánlja:
INTELLIGENS FORMULA-1-ADATBANK
A vb állása
Adatbank: csapatok, pilóták
Adatbank: futamról-futamra
Mindent a 2005-ös világbajnokságról
Formula-1-lexikon
Technikai sportok lexikon
Meddig tart még a brit átok?
Ha David Coulthard és Jenson Button nem művel csodát vasárnap Silverstone-ban, a Brit Nagydíj történetében először egymás után hat verseny telik el hazai győzelem nélkül.

Imago
Nagy-Britannia népe Jenson Button (balra) vagy David Coulthard sikerében bízik, ám egyiküknek sincs jó esélye arra, hogy a közeljövôben megszakítsa a nyeretlenségi szériát

Imago
Nagy-Britannia népe Jenson Button (balra) vagy David Coulthard sikerében bízik, ám egyiküknek sincs jó esélye arra, hogy a közeljövôben megszakítsa a nyeretlenségi szériát
Azok után, hogy a kétezres évek elején Michael Schumacher és a Ferrari dominált, jelenleg Fernando Alonso és a Renault ül a Formula–1 trónján. Egyik kombinációban sem találunk brit pilótát vagy csapatot, ami igen furcsa a nyolcvanas és kilencvenes évek után. A McLaren és a Williams ugyanis végig uralni tudta a két évtizedet, amely során olyan pilóták fordultak meg az F1-ben, mint Nigel Mansell, Damon Hill, Johnny Herbert, Eddie Irvine és David Coulthard.
Watson esélytelenként vetett véget a böjtnek
Mindannyian legalább két diadalt arattak, Mansell és Hill világbajnoki címig is jutott. Az utolsó futamgyőzelmet Coulthard aratta közülük, még a 2003-as Ausztrál Nagydíjon. Azóta minden eddiginél több, 59 verseny telt el a Formula–1-ben brit pilóta diadala nélkül.
Az F1 történetében kétszer volt egymás után három olyan idény, amely során nem arattak győzelmet brit sofőrök. A legelső három szezon, valamint az 1978 és 1980 közötti időszak. Ez utóbbi volt a legtöbb versenyből álló periódus, amely alatt sikerélmény nélkül maradtak a szigetország szurkolói. James Hunt az 1977-es idényzáró megnyerése után elhagyta a McLarent, és leáldozott a csillaga. A Stirling Moss, Jim Clark és Jackie Stewart által elkényeztetett britek három és fél szűk esztendő, azaz 53 sikertelen futam után örülhettek ismét: John Watson az 1981-es Brit Nagydíjon aratott győzelmével szakította meg a várakozást.
Watson honfitársai szeme láttára vetett véget a böjtnek, amely történetesen egybeesett a McLaren-istálló sikertelenségi sorozatával is – azaz Hunt után Watson nyert újra az idén negyvenéves istálló színeiben. Méghozzá úgy, hogy a versenyt uraló Renault-k, valamint a további esélyesek, köztük a Ferrarik feladták a futamot.
Valami hasonló szerencse kellene a Button, Coulthard duónak is a győzelemhez, mert autójuk nincs partiban a Renault-kkal, illetve a Ferrarikkal, és egyre inkább elmarad a McLaren-Mercedesektől is. Button Hondája az idény elején még versenyképesnek tűnt, de azóta jócskán visszaesett, a pilóta már nem is mer gondolni a futamelsőségre.
Szavazás
„Rengeteget dolgoztunk az elmúlt hetekben, Silverstone-ban is a maximumot akarjuk nyújtani – mondta Button. – Ám tisztán látszik, hogy nem vagyunk egy szinten a legjobbakkal. Be kell érnünk a pontszerzéssel, és azért is nagyon meg kell szenvednünk, hogy mindkét autónk a pontzónába jusson.”
Coulthardnak, aki a McLarennel kétszer is megnyerte a Brit GP-t (2000-ben éppen ő aratta az eddigi utolsó hazai sikert Silverstone-ban), még rosszabbak az esélyei. Monte-Carlóban ugyan remekül autózott és megszerezte a Red Bull első dobogós helyezését, ám versenygépének adottságai sokkal jobban meghatározzák majd a silverstone-i eredményét.
Az 1950 és 1954, valamint az 1972 és 1976 közötti időszakban öt éven át nem volt hazai győztese a Brit Nagydíjnak. Ezek voltak a legtartósabb ilyen szériák, tavaly pedig harmadszor is összejött egy ilyen negatív ötös, amely az idén hatossá válhat, azaz az eddigi leghosszabb rossz sorozat küszöbén állunk.
Hamilton lehet a megváltó
Egyesek már lemondtak arról, hogy a Button, Coulthard kettős valamelyik tagja szakítja meg a rossz szériát, és inkább a fiatalok felé kacsingatnak. Anthony Davidson, Dan Wheldon, Adam Carroll és Gary Paffett ígéretesnek tűnt az elmúlt években, de egyikük sem keltette fel annyira az F1-es csapatfőnökök figyelmét, mint Lewis Hamilton.
A GP2 újonca a pontverseny éllovasaként érkezik az F1 hazai betétfutamára, ráadásul jó esélye van arra, hogy ha Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya is elhagyja a McLarent, Fernando Alonso csapattársa legyen a wokingiaknál. Ám Button szerint ettől még nem lesz egyszerű Hamilton feladata, sőt.
„Minden valamirevaló ifjonc úgy érkezik a Formula–1-be, hogy előtte királlyá vált az alacsonyabb kategóriákban, aztán megdöbben, mennyire más itt minden – fogalmazott Button. – Féltem Lewist attól, hogy megnyeri a GP2-t, és azonnal Alonso csapattársa lesz. Ez visszavetheti, sokkal ésszerűbb lenne, ha előtte tesztelne egy évet. A gyengébb csapatban való versenyzés sem megoldás, mert akárcsak Nico, lesznek mélypontok, amelyektől sokat szenvedhet.”
Button óvatosságával sokan nem értenek egyet Nagy-Britanniában, ahol végre valamelyik honfitársukat szeretnék látni a dobogó tetején. ---- Tizenegy pilóta húsz versenyen 21 győzelmet aratott az eddigi Brit Nagydíjakon. Ez úgy lehet, hogy az 1957-es versenyt az akkori szabályok adta lehetőséggel élve Stirling Moss és Tony Brooks közösen nyerte meg. A pontjaikat elfelezték, de a statisztikákban mindkettőjük neve mellett szerepel a diadal (mivel nem ez volt az egyetlen ilyen eset, az F1-ben jóval több futamgyőzelmet számlálnak, mint versenyt). A legsikeresebb Jim Clark volt öt diadallal, mögötte Nigel Mansell a második legsikeresebb, néggyel.
| 1955 Stirling Moss (Mercedes) | Aintree |
| 1957 Stirling Moss | |
| és Tony Brooks (Vanwall) | Aintree |
| 1958 Peter Collins (Ferrari) | Silverstone |
| 1962 Jim Clark (Lotus) | Aintree |
| 1963 Jim Clark (Lotus) | Silverstone |
| 1964 Jim Clark (Lotus) | Brands Hatch |
| 1965 Jim Clark (Lotus) | Silverstone |
| 1967 Jim Clark (Lotus) | Silverstone |
| 1969 Jackie Stewart (Matra) | Silverstone |
| 1971 Jackie Stewart (Tyrrell) | Silverstone |
| 1977 James Hunt (McLaren) | Silverstone |
| 1981 John Watson (McLaren) | Silverstone |
| 1986 Nigel Mansell (Williams) | Brands Hatch |
| 1987 Nigel Mansell (Williams) | Silverstone |
| 1991 Nigel Mansell (Williams) | Silverstone |
| 1992 Nigel Mansell (Williams) | Silverstone |
| 1994 Damon Hill (Williams) | Silverstone |
| 1995 Johnny Herbert (Benetton) | Silverstone |
| 1999 David Coulthard (McLaren) | Silverstone |
| 2000 David Coulthard (McLaren) | Silverstone |
A Toyota és a Honda azzal fenyegetőzik, hogy kiszáll az F1-ből abban az esetben, ha az FIA megtiltja a motorfejlesztést 2008 után.
Bernie Ecclestone szerint Michael Schumacher nem vonul vissza az idény végén, és úgy vélekedik, hogy a döntését nem fogja befolyásolni, hogy világbajnok lesz-e vagy sem.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








